Sunday, April 22, 2007

msb-du-4a-Het is niet persoonlijk .....

Ik heb en nieuwe huis en mijn leven terug naar bijna een jaar thuis zitten. Zo lang thuis zitten was niet goed voor mij zeker geen gezonde optie en een die ik voor dat het met mij gebeurde nooit voor mogelijk had gehouden en zeker niet hier in Nederland.

Het was een zware begin van het jaar, dag in en dag uit thuis zitten of bij de keuken tafel of voor de pc anders is er nergens en plek hier voor mij. Elke dag zat ik om 6 uur in de keuken, het was nog pik donker en koud en heel triest weer en ik was helemaal niet vrolijk en er was niets om naar uit te kijken. Ik was zo optimisch toen ik net voor kerstmis thuis was van het revalidatie centrum. Toen dacht ik heel snel zou kunnen verhuizen.

Helaas moesten wij nog 4 maanden wachten tot wij eindelijk en nieuwe huis hadden. En heel raar verhaal. Op mijn verjaardag hoorde ik dat ik nummer twee was voor een huis dat ik zeer interesant vond, de buurt kennen wij goed, wij gaan daar altijd naar de markt en naar onser favoriete surinamse broodjes winkel Surima op het begin van de Ten Katemarkt.

Wat ons verbaasde was het feit dat er voor dit huis en andere protocol was daan normaal.
Normaal gaat ieder die in aanmerking komt voor de woning tergelijke tijd het huis.
bezichtiging. Deze keer was anders nu ging nummer 1 op 3 april het huis bekijken en het was
toen pas 13 maart. Echt raar maar ja ik heb mijn vermoedens maar iets bewijzen is heel iets
anders. 3 april kwam eindelijk en ging ook weer over en ik hoorde niets meer over het huis

Weken later liep ik nog steeds rond met de rare idee dat ik elke moment een telefoontje krijg
en hoor dat ik alsnog deze woning krijg want nummer 1 wil het toch niet. Wat heb ik mezelf
toch flink uitgescholden voor deze gekte maar het bleef en elke dag was het in mijn hoofd.
.
Op de dag voor dat ik eindelijk iets hoorde had ik weer deze fantasie en weer zei ik tegen
mezelf stop hier mee want je maakt jezelf gek. Ik stopte ook en die volgende dag kreeg ik een
telefoontje en ja hoor het was de Alliantie of ik het huis wilde want nummer 1 wilde het toch
niet. Wow! Ik ging onmiddelijk mijn liefje op bellen om hem de goede nieuws te vertellen en
hij dacht dat mij iets mankeerde en wilde meteen naar huis fietsen en mij helpen.

Hij was ook in schok toen ik fluisterend uit bracht dat wij toch het huis krijgen dat wij wilden.
Toen kwam hij snel naar huis en wij waren de rest van de middag in blije schok en hebben
gevierd dat wij eindelijk weg konden van hier en ik zou eindelijk vrij naar buiten gaan waneer
ik wil. Onser leven kan weer beginnen. Happy days!!

Wat erg interesant was het feit dat ik mails had gestuurd naar verschillende mensen onder
anderen de burgermeester en zijn assistent had mij de zelfde ochtend gebeld en mij net verteld
dat hij dacht dat ik snel een huis zou krijgen en twee uur later krijg ik bericht dat ik een huis
kijg. Wat een leuke verassing of de burgermeester iets mee te maken had is en interesante
vraag of niet.?

Ik heb en nieuw huis yippee ik heb eindelijk en nieuw huis yip yip yippee het word bijna een melody in mijn hoofd zo vaak moet ik het nurieren. Wij hebben inderdaad en nieuw huis. Het is echt nieuw, wij zijn die eersten die er in gaan wonen. Ik heb naar een paar panic attacks de hele lijst afgebeld en ieder op de hoogte gebracht van onser verhuizing. Gas en elektra en alles ander is geregelt in het nieuwe huis.

Gisteren een komische conversatie aan de telefoon met iemand van KPN, zei belde mij en vertelde dat voor zij mijn telefoonsasansluiting kunnen verhuizen moest ik de oude bewooner iets vragen....toen kon ik niet langer stil zijn en zei er is geen oude bewooners wij zijn de eersten. Oh is het gerenoveerd vroeg zij? Nee het is afgebroken en opnieuw gebouwd en wij zijn de eersten hier. Zij heeft een poging gedaan om dit tegen te spreken maar het lukte haar niet.

Poor thing zij wist niet war zij het moest vinden en heel snel was zij weg met de woorden alles word goed geregelt maak je geen zorgen.Voor onser conversatie had ik voller vertrouwen dat alles goed geregeld as. Nu niet meer!

Mijn internet provider Orange heeft mijn vertrouwen ook niet, nu dat ik weet dat zij mij gevangen houden in een contrakt dat stilzwijgend word verlengd voor een jaar, een contrakt waar je geen tussentijdse opzegtermijn heeft. Je zit gewoon vast tegen je wil. En je kan er niets tegen doen, voor alles heb je hier in Nederland een ombudsman. Maar voor dit soort pratijken zit je alleen. In deze situatie ben je uitgeleverd en daan rest het alleen de tijd uit zitten tot je contrakt afgelopen is en overstappen naar en andere provider.

Meteen op onderzoek gegaan naar een site waar ik advies zou krijgen hoe ik deze situatie kan aan pakken. Heb snel een site gevonden heet stichting de ombudsman en meteen vond ik dit stuk over problemen met providers die hun klanten niet vrij laten om over te stappen naar en andere provider.

Blijkbaar gaat staatsecretaris Heemskerk actie tegen providers voeren die hun klanten verbieden over te stappen naar en andere provider.

Heemskerk zit internetproviders achter hun broek
Staatssecretaris Heemskerk van Economische Zaken zal in juni met internetproviders om de tafel gaan. Zij bespreken dan het plan van aanpak dat ertoe moet leiden dat consumenten probleemloos kunnen overstappen van de ene naar de andere provider.
Als consumenten na de zomer nog steeds last ondervinden bij een overstap krijgen de aanbieders strengere regels opgelegd, aldus een woordvoerder van Heemskerk. Een consument moet probleemloos kunnen overstappen van de ene naar de andere provider, anders is de marktwerking een farce. Technische storingen, doorfactureren, lang zonder aansluiting zitten; het zijn veelvuldig gehoorde klachten die nu nog met een overstap gepaard gaan. In het plan van de internetproviders staat onder andere het instellen van één centraal aanspreekpunt voor consumenten die een overstap overwegen en het overeenkomen van heldere procedures die bij een overstap gevolgd moeten worden. De Ombudsman pleit al geruime tijd voor het ontwikkelen van een gedragscode, om de rechten van klanten te waarborgen.

stichting de ombudsman http://www.deombudsman.nl/

Nou heel interesant maar niet nuttig voor onser situatie, nu zitten wij vast tot eind februari en kunnen geen kant uit. Het gaat geld kosten maar ik, wij willen nog steeds een website aanvragen bij xs4all en onser domain name laten verhuizen van Verio naar Xs4all. Ach ja wij kunnen nu de tijd voor nemen om de website goed te ontwikkeln.

He word nu echt spannend, de verhuiskaarten voor onser nieuw huis zijn net per post binnen en zien er heel mooi uit mischien maak ik nog en keer 20. Wat en goede idee het was om een photo van het gebouw waar wij wonen te gebruiken. Ziet er echt goed uit en geeft en goed idee waar wij straks gaan wonen.


Ben nog steeds zeer teleur gesteld in het feit dat ik nog steed s wacht op mijn eigen rolstoel. Woensdag 19 april, kwam de lang verwachte post over mijn bezwaar. Het was niet de post die ik had verwacht. De brief ging alleen over het feit dat ik een email gestuurd had zonder handtekening. Dit moet ik voor 25 april retour sturen met handtekening anders word mijn bezwaar niet-ontvangkelijk verklaard. Ik heb een besluit verwacht over mijn rolstoel zodat ik met mijn leven verder kan gaan. Dit is een harde klap om te verwerken want nu duurt het maanden, zeker tot de herfst voor dat ik eindelijk mijn eigen rolstoel heb. Het duurt 3 maanden van bestelling tot aflevering. Ik kan het haast niet geloven dat men meer daan een maand over gedaan had om mij te informeren. Ik heb mijn bezwaar opgestuurd op 11 maart en 12 april is het ontvangen door afdeling Bezwaar en Beroep. Waar was het in de tussentijd en waroom hebben zij mij dit niet eerder laten weten. En pas naar meer daan een maand laten zij mij dat weten, ik vind dit een heel raar gang van zaken. Als ik het niet beter wist zou ik nu denken dat het persoonlijk is maar dat is het natuurlijk niet. Het is niet persoonlijk tegen mij gericht het is gewoon tegen ieder in deze situatie. Waneer men geen geld heeft om de eigen aanpassingen te laten doen en rolstoel en andere nodige apparatuur te kopen daan word men zo behandelt. En vaak en onmenselijke en onpersoonlijke manier manier van behandelen. Dat mag in bepaalde kringen of zo lijkt het want het gaat maar door. Aan het einde van de brief staat dat ik bij mijn casemanager moet zijn voor verder informatie en zeer behulpzaam staat de naam van mijn casemanager en haar telefoon nummer. Echt neerbuigend als of ik het niet zelf wist. Mijn casemanager zelf heeft mij aangeraden om een email te sturen dus bij haar hoef ik niet te zijn voor meer informatie. Zij wist helemaal niets over de ontbrekend handtekening in een recente mail zei ze:
Je probleem met de rolstoel heeft de volle aandacht van de gemeente, en zij willen dit zorgvuldig behandelen, daarom kost het tijd. Ik hoorde vanochtend dat je volgende week post kunt verwachten. Mijn zaak heeft de volle aandacht van de gemeente, wow zoveel aandacht dat er meer daan en maand over gedaan was voor dat zij mij hebben geinformereerd. En ik wacht nog steeds.

No comments: