Sunday, June 07, 2009



















Was om 10 uur wakker vanochtend kon de pijn meteen voelen en omdat Richie op dat zelfde moment opstond vroeg ik hem voor thc.

Heb er naar inhalatie van de thc met plezier gekeken hoe Richie begroet was door de twee hondjes, zij rolden op de grond voor hem allebei wilden ze Richie’s aandacht.

Vond het leuk dat Spike en Marleen meteen aan het spelen waren midden in dit plezierig moment begon ik te huilen.

Ik voelde in dat moment te veel pijn en verdriet en kon niet anders dan te huilen, kon het niet binnen houden.

Richie kwam meteen naar me toe en pakte mij vast wat mij meteen een goed veilig gevoel gaaf.

Stel je voor dat zij mij hadden verteld in 2006 dat ik Motor Neurone had in plaats van MS, MN is een ziekte waar het bekend is dat de meesten mensen snel 100% gehandicapt worden en achteruit gaan en overlijden.

Had ik bij de diagnoses in 2006 dat ik zo snel voor 100% gehandicapt was geworden waren wij in schok geweest.

Ik was al geschokt genoeg dat het MS was, voor mij was het een enorme schok dacxht dat Ik snel dood zou gaan, had toen niet verwacht dat ik de dag erop wakker zou worden.

Zo geschokt was ik over de diagnoses.

Had echt gehoopt dat ik veel langzamer gehandicapt zou worden, had gehoopt om noch een aantal jaren rond te hobbelen.

Hoopte noch een tijdeje naar ons favoriete plekken te gaan zoals koffieshops Tertulia ne de Basjoe en Xtreem en Paradox.

Had de schok van de diagnoses beter kunnen verwerken met meer tijd, drie jaren is zeer snel om zo een grote verschil in levens verwachting te kunnen verwerken.

Ik ben eigenlijk een beetje in dezelfde situatie als iemand met MN die ook alleen haar hoofd en armen kan bewegen.

Bne zeer blij dat ik mijn armen en handen noch kan gebruiken, doe ook consequent oefeningen elke dag voor 30 minuten.

Ben ook blij dat mijn hersens nog goed functioneren en ik me noch mentaal kan helpen waar ik me fysiek niet meer kan helpen.

De realisatie dat ik echt permanent zo gehandicapt ben is zo moeilijk te verwerken dat ik er nog steeds geschokt ben wanner ik het me weer realiseer dat het echt gebeurd is.

Ik ben net zo gehandicapt als iemand met MN.

Bne inderdaad zeer gehandicapt ben nu nog een hoofd en een paar armen de functionering de rest van mijn lichaam kan niets meer doen.

Ach ja het belangrijke nu is dat ik weer mijn beslissing bevestigd dat ik nu het beste van alles ga maken wat betekent dat ik ga elke dag genieten van wat ik heb.

Desondanks dat ik huilde net nadat ik wakker was kon ik een tijdje later weer lachen en genieten van de spelletjes van de honden en mijn liefje Richie.

Wanneer liefde mij zou genezen was ik allang weer gezond zo veel houd Richie van mij.

Ik voelde me beter nadat ik mijn verdriet heb weg gehuild en kon een beetje van deze niet zo mooie dag genieten.

Richie heeft weer lekkere pannenkoeken met aardbeien en siroop gemaakt en een herrlijke vruchten smoothie.

Nou ik ga van deze zondag genieten.

No comments: