Saturday, December 17, 2011

Ziekenhuis Nalatenheid En Incompetentie.



Emmy Bridgewater,The Kill,1942.
http://en.wikipedia.org/wiki/Emmy_Bridgwater




Wat gisteren als ontspannen dag begon werd vrij gespannen, maar zodra de monteur van Beenhakker de douchestoel had tijdelijk gerepareerd, verdwenen die spanningen.

Fijn dat Arjan vorge nacht langs kwam en dacht dat hij het verschil kon maken; hij maakte een verbazende snelle moeilijke situatie weer goed, die Richie toestaat om de douchestoel volledig te gebruiken.

Zo vandaag, kan ik definitief door Richie worden gewassen, ik verheug mij op warm water.

Wegens gisteren had ik niets geschreven, 23.00 was niet de tijd om beginnen te schrijven, in plaats daarvan vandaag schreef ik gisteren.

Er was zelfs nog meer spanning, over Myra, de moeder van mijn goede vriendenAngela, die in het ziekenhuis ligt, nadat zij viel; en brak haar goede rechte arm en brak vorige week woensdag ook haar schouder.

Zij had een operatie meteen, er zijn twee meer geplant, omdat het personeel te lang over deed vorige zaterdag om de toilet stoel te halen, kon Myra het niet meer inhouden en plaste in bed, een verpleegster schreeuwde haar aan  en deed ruw luiers op haar.

Myra was helder over vorig weekend, dat begint slechter op maandag  te worden, Angela proberde de oorzaak van de verslechtering van haar moeder te vinden en krijg geen hulp van de artsen en de verpleegsters.

Er was uitstekend nieuws vorge nacht van Angela, dat er positieve ontwikkelingen dankzij een hulpverpleegster waren geweest, die niet de verandering in Myra kon geloven sinds zij wordt toegelaten de vorige woensdag.

Zij was vrij tot deze donderdag geweest; zij drong erop aan dat er tests werden gedaan, blijkt de oorzaak van de verslechtering van Myra een ernstige blaas onsteking, iets wat een 80 éénjarige zoals Myra kon gedood hebben.

Zodra Myra kon opnieuw communiceren vertelde zij Angela dat nadat de verpleegster haar zo aan schreeuwde, wilde zij niet teveel hoeven te plassen, dit veroorzaakte de ontsteking.

Ik riep het ziekenhuis gisteren, om te checken hoe Myra het deed, ook wilde ik hen laten realiseren dat er mensen waren die over haar bezorgd zijn, en ik hoorde zij had een antibiotische infuus.

Vreemd dat het ziekenhuis niet Myra meteen een geen catheter en infuus voor vloeistoffen gaf, aangezien het duidelijk moet geweest zijn, dat zij niet mobiel zou zijn, noch hadden zij haar vloeibare opname gecontroleerd.

Ik denk het ziekenhuis onachtzaam is geweest, Angela zal een formele klacht indienen, zij had haar moeder bijna verloren en dat is toe te schrijven aan de incompetentie bij het behandelen van een gehandicapte vrouw met gebroken botten.

No comments: