Thursday, July 30, 2009

Het Recht om te Weten en het Recht om te Beslissen.




















Ben rustig wakker geworden vandaag wat erg fijn was, heb geprobeerd om zo min mogelijk geluid te maken zodra ik alle pijn weer voelde.

Dat is bijna niet te doen, omdat alle pijn meteen terug komt wanneer je bewust word en dat is wat je begroet elke ochtend.

Het was moeilijk om het helemaal te onderdrukken en ook deed ik mijn best Richie heeft me toch gehoord.

En hij is meteen opgestaan en heeft THC voor mij gehaald wat mij ontspannen heeft zodat ik mijn arm oefeningen kon doen.

Richie heeft mij tijdens de oefeningen, in de pauzes mij een zakje THC gegeven en toen Ik klaar was voelde ik me ontspannen.

Ik was klaar voor de been oefeningen, die gedaan worden door Richie gevolgd door been massage.

En daan de baclofen tabletten en water drinken en Ik was klaar om de wereld weer te ontmoeten via mijn laptop.

Heb net een programma gehoord over Motor Neurone/ALS dat is nog erger dan MS, het schijnt dat een advertentie word niet getoond op de BBC Televisie omdat de beelden te schokkend zouden zijn.

http://www.alsliga.be/index.php?id=11


http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/9314-als-het-als-centrum.html


Vind het heel raar dat de waarheid te schookend is om het publiek te laten zien, vind dit erg en nog schokkende dan de beelden zelfs.

De beelden lieten blijkbaar zien hoe het leven is voor een jonge vrouw met MND/ALS en het is natuurlijk niet mooi maar het is de waarheid.

Het is jammer dat mensen niet de waarheid kunnen zien of horen omdat er iemand anders beslist die beter weet.

Het is zeer onmenselijk om zo met mensen om te gaan en ik ben er geschokkt over deze beslissing.

Vond het ander item dat ik geluisterd had, was ook schokkend, dat was over Euthanasie, in Engeland.

Het Parlement heeft weer geweigerd om mensen het recht te geven om te beslissen wanneer zij genug pijn hebben verdragen en willen en einde aan hun leven willen maken.

Een vrouw Baroness Campbell heeft het tegen gehouden, zij is gehandicapt en zit in een rolstoel, zij vind dat wanneer zij het niet doet zo moeten ander het ook niet doen.

Dat is een simpel versie maar dat is waar het om gaat.

Baroness Campbell heeft gezegd dat wanneer de Wet het toestaat daan zouden artsen gehandicapte mensen overhalen om Euthanasie aan te vragen.

‘’ that suicide reform would lead to state-assisted dying: to a situation in which doctors would encourage people with disabilities to end their lives’’

Dit is echt puur nonsense alsof artsen mensen zouden overtuigen om Euthanasie aan te vragen, heb nog nooit zulk onzin gehoord.

Maar dat is hoe je een debat dood maakt je praat er over in een zeer emotionele manier waar geen argument tegen kan.

En een tegen argument word als een aanval gezien, en dat is geen discussie in tegendeel het is een soort van emotionele chantage.

Waar het uiterst moeilijk is om iets tegen te doen is, je kan geen discussie voeren wanneer de tegen partij dit soort chantage gebruikt.

Baroness Campbell heeft een bevoorrecht positie in vergelijking met ander gehandicapten mensen, het is jammer dat zij niet wil zien dat het recht op zelf bestemming geen signaal is om alle gehandicapten mensen te doden.

Dat is hoe deze discussie word gevoerd in Engeland,en dat is geen echte discussie dus het lijkt erop dat er geen hoop is op dit moment om deze nieuwe wet in te voeren.

Zo gaan zij in Engeland door met het plegen van Euthanasie via de achterdeur door mensen in coma te houden met morphine en hun voeding te stoppen.

Allebei onmenselijk manier om iemands leven te beƫindigen maar dat is blijkbaar menselijke daan mensen het recht geven om zelf te beslissen wanner het genug is.

No comments: