Sunday, April 26, 2009












Licht uit en slapen was nooit mijn favoriet en nu nog minder nu dat ik slechts in een positie kan liggen.

Wanneer ik snel inslaap is er niets aan de hand maar zodra het niet lukt lig ik heel ongelukkig en dan kruipt de tijd.

Het enige wat ik kan doen is het hoofd einde of voet einde van het hoog laag bed omhoog of omlaag doen of het bed hoger of lager zetten.

Ik kan zelf mijn positie niet veranderen dat moet gedaan worden door Richie.

Richie moet overdag vaak mijn positie in het bed corrigeren want ik glij onderuit in het bed en ik val na rechts door het feit dat ik nauwelijks romp balans heb.

Richie moet vaker checken door het dekbed weg te slaan en even te zien hoe mijn lichaam ligt.

Eerst trekt hij mij omhoog en dan naar links en daarna moet hij checken dat mijn shirt ok is en er zijn geen plooien de mij pijn kunnen geven en rode pijn plekken bezorgen.

Hij trekt het shirt omhoog bij de kraag en dan onder de oksels aan de zij en onder de schouderbladen en onder rug.

Nadat hij de shirt overal strak getrokken heeft doet hij zijn hand tussen mijn rug en het bed om zeker te zijn dat er geen pijn plekken zijn of ontstaan.

Dit moet echter vaak door de dag worden gedaan en is heel belangrijk om pijnlijke plekken ter voor komen.

Sinds wij hier wonen komt onser huisarts altijd op thuis bezoek en ook de fysio komt thuis twee keer per week.

Boodschappen kan ik al lang niet meer doen heb wel toen ik nog buiten kwam voor de decubitus wond, twee kaar per week de Ten Cate Markt bezocht.

Op dinsdag samen met een goede vriendin Marianne en op zaterdag met Richie en dat was elke keer een feest voor mij.

Na 9 maanden word dat het feest van het jaar wanneer ik weer buiten mag gaan.

Wow ik zie het nu al voor me ieder and alles wat ik zie zal het mooiste ooit zijn en dan zal ik aan niets en niemand voorbij kunnen rollen zonder iets aardig en lief te zeggen.

Wij hopen dat ik einde mei weer in de stoel kan zitten en naar buiten kan gaan en eindelijk kan genieten van de buiten lucht en interactie met buren en de omgeving.

Tot die tijd blijf ik optimistisch en geniet van alles om mij heen in de volle overtuigen dat dit de einge zinm van het leven is.

En dat is van het hier en nu te genieten hier en nu op dit moment.

No comments: