Saturday, January 27, 2007

Wat een werk om je eigen rolstoel te krijgen

Sent: Tuesday, January 09, 2007 10:40 AM
mail aan dhr P.Roest Team Zorg Verlening Amsterdam


geachte dhr. P Roest,

Ik maak mij grote zorgen over de gang van zaken wat betreftt het toekenning van een rolstoel. In september 2006 heb ik gehoord dat ik een rolstoel krijg voor intensieve gebruik. En er was ook een fitting bij Welzorg in Oktober, alleen wat zij mij daar aanboden was niet de geschikte stoel voor mij en mijn conditie. Ik heb ms en heb daroom een heel lichte vast frame stoel nodig met wegzwenkbare voetsteun.

Ik kreeg die sterke indruk dat in plaats van te kijken wat ik echt nodig had dat men alleen keek na de beste deal. En dat is ook geen probleem zolang het ook aansluit aan wat men nodig heeft. Maar het kan toch niet zo zijn dat de beste deal voorrang heeft over het belang van de persoon en wat voor handicap men heeft en wat hij/zij nodig heeft.

Tijdens mijn recente verblijf in het Revalidatie Centrum Amsterdam heb Ik de gelengheid gehad om een aantal stoelen uit te testen, de stoel die het beste bleek te zijn is de Wolturnus Dalton 5, deze stoel heeft alles wat Ik nodig heb in een rolstoel, het is een lichte stoel waar ik mij in maakelijk kan verplaatsen. Door de ms is mijn rechte zijde minder sterk en is daroom een lichte stoel zeer belangrijk voor mij. En zeker als Ik mee wil doen mee in de maatschappij.

Omdat alles rond het krijgen van een rolstoel zolang duurt heb Ik geinformeerd wie ik hier over kon aanspreken en van CIZ heb Ik de telefoonnummer van Dienst Zorg en Samenleving gekregen en daar heb Ik u e-mail adress gekregen.

Ik hoop dat u mij kunt helpen om mijn probleem op te lossen zodat Ik zo snel moeglijk de kans krijg om mee te doen in de maatschappij en niet alleen thuis hoef te zittten in afwachting van mobiliteits middelen.

met vr.gr.
Herrad

Sent: Monday, January 22, 2007 12:02 PM
Subject: Fw: mail aan dhr P.Roest Team Zorg Verlening Amsterdam
geachte dhr. P. Roest,

Zoals Ik u vertelde in onderstaande mail maak Ik mij zeer ongerust over de gang van zaken rond het krijgen van mijn rolstoel. Vlak voor de kerst was mijn tweede fitting met Harm van Welzorg toen zat ik in de Wolturnus Dalton 5, en stoel de 6 kilo weegt.

Mij was toen verteld dat ik de Wolturnus 5 niet zou krijgen want die was te duur wat erg jammer is want de Wolturnus 5 is de perfecte stoel voor mij, het belangrijke was hoe licht het is en hoe goed ik daarin kon manoeveren.

Harm van Welzorg en Hanneke van ARCA hebben toen in kaart gebracht dat ik iets actieve en superlicht moest hebben. Op 11 januari was mijn derde fitting met Welzorg en Sunrise en Arca.

In plaats van de verwachte lichte vaste frame met wegzwenkbare voetsteuenen was en opklapbare stoel mee gebracht. Toen het duidelijk was dat er foutieve een opklapbare stoel was mee genomen als exemplaar stelde de man van Sunrise dat een Quickie Argon of Neon mischien iets voor mij was. Dit zijn twee lichte en active stoelen.

Hij had geen exemplaren mee, de fitting is door gegaan en ik kreeg tal van vragen over wat ik nodig had. Later in de fitting begreep Ik dat Ik een Quickie GP SA zou krijgen ook van Quickie en omdat er over Argon en Neon was gesproken dacht Ik dat het ook een lichte stoel zou zijn, maar later op internet zag Ik dat het een gewoone standard zware non actieve stoel is.

De Quickie GP SA is absuluut niet de stoel die ik zoek en die ik nodig heb. Dit is niet die superlichte actieve stoel die ik nodig heb. De GP SA kan onmogelijk 8 kilo wegen en heeft geen actieve zitting.

Ik begreep ook niet waroom er geen goede exemplaar was mee genomen voor deze fitting want vlak voor kerstmis was al een fitting met Harm van Welzorg en toen was al in kaart gebracht dat ik iets actieve en superlicht zocht. Door dat er geen goed exemplaar was mee genomen tijdens de fitting voel ik mij behoorlijk in de malling genommen want ik heb duidelijk mijn wensen door geven en nu voelt het als of wat ik nodig heb is totaal negeerd.

Ik ben enorm teleur gesteld en voel mij in de steek gelaten op dit moment wacht ik op alles en een goede rolstoel is echt van groot belang.
Ik hoop dat u mij kunt helpen.
met vr.gr.
Herrad

De stoel die perfect was maar die ik niet krijg omdat het te duur is never mind dat het goed voor mij is.
Merk
Wolturnus
Type
Spees W5 (dans)
Website
http://www.doubleperformance.nl/
Soort
Handbewogen
Kenmerk
sportstoel
Frame
Vast frame
Gewicht (kg)
6,00
Opmerkingen
100% op maat gebouwdWeegt minder dan 6 kg inclusief banden !Categorie 1 High PerformanceAluminium 7000 serie frame met hitte nabehandelingAnodisatie in zilver, zwart of blauwEen scherpe afstelling geeft een directe aansturing. De korte bouw in combinatie met de ergonomische zit zorgt voor een mooie (rechtop) en compacte zithouding.Met Karma wielen, X-Core wielen, Decon wielen of Spinergy wielen. Ook kan je kiezen voor gekleurde banden (oranje, rood, blauw of geel).

De stoel de ik kan krijgen is een Quickie GP SA en weegt + -15 kilo een standard stoel niet licht en niet maakelijk te manoeveren. En het is een lelijke oudewetse stoel.


Bezwaar tegen besluit om mij geen handbike toe te kennen
23-1-2007

geachte Burgermeester en Wethouders van Amsterdam,Bij deze wil ik bezwaar aanteken tegen het besluit om mij geen handbike toe tekennen.
Ik heb een handbike aangevraagd als sport voorziening ook ben ik lid van de RoadRacers Club Nederland, Almere. Lidnummer: 10607.Voor mij is een handbike onmisbaar als sport voorziening, zeker nu dat ik nietmeer kan sporten, wandelen of zwemmen vervangt een handbike de sport mogelijkheiddie ik had voor dat ik ms had. Met de handbike kan ik mijn conditie op peilhouden en blijven mijn spieren en gewrichten soepel.Deze voorziening houd mij mobiel en fit om deel te nemen aan het maatschapelijkleven, zoals vast gelegd in de WMO.Deze voorziening is wel langdurig permanent noodzakelijk zowel als op medischeen ergonomische gronden.Deze sportvoorziening word gebruikt in combinatie met een lichtgewicht rolstoel die Ik ook ga aanvragen.
met vr.gr.
Herrad

No comments: