Saturday, April 14, 2007

msb-du-2-Zorg Thuis

Deze week hebben wij zorg thuis van Fontis gehad, ik moest snel iets anders organiseren nadat Thuiszorg Diakonie ons zo slecht had geholpen. Ik heb de hele week drie mensen gezien al de andere tijden is het giganitsch mis gegaan.

Gelukkig kon ik Fontis regelen op vrijdag 6 april voor maandag 9 april en zij lijken en goed team te zijn. Allemal aardige vrouwen met veel evaring en sociale mensen en allemal jaren in dienst bij Fontis en zij vinden het werk leuk en willen mij steunen. Klinkt goed en mischien word het ook zo leuk, ik hoop het zeer.

Ik ben nu erg afhanglik maar toch zelfstandig daarin een vreemd concept voor mensen die er niets mee te maken hebben die gezond rond lopen met geen erg van andere mogelijkheden. Het is raar om iemand nodig te hebben om naar de wc te gaan en ik vind het erg moelijk maar ook ben ik praktisch zolang ik kan wil ik gewoon naar de wc. Ook ik wil geen medische oplossing voor dat het echt nodig is.

Ik ben bang dat men anders over denkt in het Revalidatie Centrum Amsterdam want elke keer als problemen met opstaan en wc ter sprake komen atellen zij catheters voor als de oplossing.

Ik vind dat het een oplossing is voor als men echt geen controle meer heeft maar niet als ik nog vrij normaal kan plassen. Ook omdat men niet zo een twee drie een catheter kan gebruiken, naar een paar keer moet men en operatie hebben om een permanent te gebruiken.

Die gevaren zijn blaasonstekkingen en andere zulke klachten en naturlijk veel onstekkingen rond het plek van de operatie om je lichnaam aan tepassen om permanent zo een catheter te gebruiken.

Het is goed om mensen zolang moglijk iets zelf te laten doen, het is beter voor je dan alles weg ter nemen voor dat het nodig is. Vaak is het de meest gebruikte oplossing omdat het werk bespaart.

Naar mijn idee is en menswaardig bestaan meer belangrijk dan werk besparen. Mijn plicht tegen over mezelf is zolang mogelijk zo goed mogelijk te leven. En een volwaardig leven hebben zoals ieder ander mens mag doen.

No comments: