Thursday, June 28, 2007

msb-du-0007-PGB

Heb vandaag uitbreiding van mijn indicatie voor persoonlijk verzorging en huishoudelijke hulp aangevraagd. Ik heb dit aangevraagd omdat mijn conditie achteruit is gegaan. Ik heb veel last van spasms en pijn.

Gisteren ben ik door een spasm achterover uit mijn stoel gevallen. Op dit moment heb ik 3 uur per dag persoonlijke verzorging ik krijg niet altijd 3 uur.

Vaak is er geen tijd om thee te maken of en broodje en men heeft geen begrijp voor wat MS betekent met pijnlijke consequenties voor mezelf.

Ik heb dringend meer zorg nodig, maar zorg die ik zelf kan organiseren. En met vaste mensen en geen wisselend team die ik moet leren hoe zij met mij en de tillift moeten omgaan.

Heb altijd hulp nodig bij wassen, aankleden. Kan geen eten maken, toast maken of thee zetten. Fijne en grove hand en armbeweging heb ik altijd hulp nodig.

Verplaatsen buiten huis met gebruik van rolstoel heb ik altijd hulp nodig en niet soms hulp nodig. Kan op dit moment niet naar buiten in die leen rolstoel heb te veel spasms.

Heb ook te veel last van de buiten temperatuur- ben super gevoelig voor weersveranderingen

Het is echt dringend nodig om een goede en veilige oplossing voor mijn situatie te vinden. Nu dat ik hulp in natura heb kan ik zien dat voor ons, mijn partner en ik een pgb die einige oplossing is.



.

No comments: