Friday, January 23, 2009

Ben ook boos!

Het is waardeloos dat ik nu 5 maanden in bed lig en nog minstens 3 a 4 maanden moet blijven liggen met deze decubitus wond.

Dit had verkommen kunnen worden door een rolstoel op mijn maat en snelle actie nadat de Zitpoli van het RCA de advies gaf om snel de stoel aan te passen.

Dat was 26 juni en meteen heeft ARCA het advies genegeerd, ook wilde zij niets weten van de zitting korter en minder wijd te makken.

In augustus begon ARCA iets te doen, zij kwamen met iemand van Welzorg en die heeft er wat extra schuim aan de rugleuning gelijmd dit heeft niet veel veranderd maar was toen al te laat want ik moest op 21 augustus al in bed blijven liggen en lig er nog steeds.

Toen ik de elro kreeg in maart zie ik meteen dat ik niet goed kon zitten in de stoel en niet kon kantelen of liggen door dat de rugleuning slecht was, geen steun gaf en geen voering en te hard was, dit is negeerd en ik kreeg te horen 'wat weet jij' of 'je zit pas net geef het wat tijd'.

Dit was niet alleen stom maar ook diefstal want ik heb niet zolang en er is mij waardevolle tijd gestolen, tijd dat ik niet terug krijg.

Ik had de laatste 5 maanden nog naar buiten kunnen gaan en een beetje minder geisoleerd geleeft, en niet zo snel achteruit gegaan..

Ook was het een ramp voor onser vrienden want zodraai ik in bed lag wiste zij minder raad met wat zij met mij konden doen.

Ik ben veel zwaker geworden door in bed te liggen, mijn rug spieren zijn zwaak geworden dus heb nu nog minder houding en romp balans.
.
Het is gewoon shit, herstellen is voor mij niet mogelijk door dit is mijn conditie alleen slechter geworden.

Het is belangrijk dat ik er niet in blijf hangen ik moet en wil zo optimischtisch als mogelijk blijven anders trek ik mezelf teveel naar beneden en word totaal depressieve wat voor mij een soort van doodvonnis is.

Wat ik heel erg vind aan deze hele situatie is de rol van ARCA die er niet voor heeft gezorgd dat ik een goede rolstoel kreeg en mij wilde passen aan de stoel en niet zoals het hoort de stoel aan mij.

Ik heb gemerkt in al mijn ontmoetingen met ARCA dat zij er geen moeite doen om de geschikte spoelen te bestellen die men nodig heeft en dat er alleen word gewerkt met material dat liefst zo goedkoop als mogelijk is.

Dit is shit!

Net als in Giesbert's stuk op zijn site laesieworks.com ben ik ook boos want ik weet ik ben niet de enige heb teveel andere mensen ontmoet in de maand dat ik op het RCA was die ook allemaal hetzelfde mee maakte met ARCA.

Het RCA is prima zij helpen je om weer deel te nemen en dan ontmoet je ARCA en al je hoop word de grond in gestampt door het gebrek aan kennis en betrokkenheid.

Zolang zij alleen de vakjes afvinken en niet echt iets willen doen voor de gehandicapte mens gaat niets veranderen.

Wat een shit situatie en wat word er toch veel geld weg gegooid, ik heb consequent alles via hun te laat gehad zoals scootmobiel kreeg ik 3 maanden te laat kon toen de trap niet meer lopen en de eerste rolstoel was een opklapbare terwel ik een vast frame nodig had, op de duschstoel die ik nu heb moest ik er 4 maanden opc wachten,in het oude huis had ik 9 maanden lang geen duschstoel of handvaten was zeer eng en gevaarlijk moest aan deuren en wasbak en wc pot en hete duschkraan vasthouden.

Plus heb 1 jaar op 2 hoog gezetten zonder lift toen ik nog zelfstandig naar buiten kon gaan had ik geen scootmobiel of eigen rolstoel ik kon de erste maanden met grote moeite de trap doen met hulp maar kon toen geen stap verder had een zware rolstoel van 'Thuiszorg die iemand moest duwen.

Vanaf oktober/november 2006 kon ik de trap niet meer doen kon alleen naar buiten mits gedragen worden door de draag team van Stadsmobiel, van november tot april kwam ik twee per week naar buiten voor afspraken op het RCA en in mei 2007 kregen wij dit huis.

Toen werkten mijn handen niet meer goed kon geen sleutel of portemonnee openen en kreeg pas maanden later een deuropener voor het enorm zware hek, huisdeur allen te openen met sleutel en lift vaak stuk plus is de lift niet te gebruiken bij brand, dus niet erg rolstoel geschikt.

En naar 6 maanden hebben zi0j een elektrische deuropener aan de woningdeur geplaatst en naar 4 meere maanden was er ook een geplaatst aan de balkondeur.

Bleekbaar heeft de Alliantie pas naar de bouw besloten dat vier woningen voor mensen in rolstoel was, dat verklaart de brand onveilige lift want er moet een brandveilig lift aanwezig zijn vcoor mensen in rolstoelen zij hadden geen goedkeuring moeten kregen van de brandweer die achter af blijkbaar niet wisten dat er mensen in rolstoelen kwamen wonen dit zijn goede manieren om geld te sparen want zij hoeven dan ook geen badkamer of keuken te maken dat word door de gemeente gedaan.....kassa!

Al met al genug drama en hoopte op een beter leven hier in dit huis er bleek hier niet veel aangepast te zijn voor een rolstoel gebruiker alleen paar handvatten bij de wc en een zeer slechte dusch stoel.

Happy days!!!!!!!!!!!!!?????

Heb een laptop op een bedtafel dat is mijn link met de buiten werld, houdt mij vrolijk en ik word niet gek.

No comments: