Wednesday, December 05, 2012

Wat een opluchting.





Richie en ik keken niet uit naar de volgende katheter vervanging, Richie was niet blij om het weer te doen.

Ik wist niet dat  hij had dergelijke dilemma over het, anders  zou ik niet hebben gevraagd aan hem zo zeer laat op zaterdag of het de volgende dag kon gebeuren.     

Later realiseerde ik me dat om een uur zondagmorgen was niet zo'n goed moment voor die vraag.

Ik heb hem niet opnieuw gevraagd, ik heb mij in gehouden tot maandag middag wanneer ik gevraagd of ik zou moeten vragen aan  onze huisarts of het wijk verpleegkundige om mijn katheter te vervangen.    

Richie zei dat toen ik hem vroeg te laat op zaterdagavond het niet  een goed moment om hem zoiets te vragen om dat omdat hij juist hier over in paniek was geraakt.          

Wij hebben toen afgesproken dat woensdag zou een goede dag zijn om mijn katheter te vervangen met een nieuwe.

Voor het slapen gaan heb ik in slaaptablet genomen zodat ik kon slapen zonder dat ik mij zorgen maakten over het wisselen van de katheter.

Een half uur voordat Richie de katheter heeft vervangen naam ik een valium tablet die mij ontspanden voor dat de procedure begon.   

De hele katheter verandering ging snel en goed, voordat ik het wist dat het werd gedaan was het over, daarna waren Richie en ik beiden zeer opgelucht.

No comments: