Monday, July 23, 2007

msb-du-0007-Yippee met de Speedy naar de Basjoe





Gisteren om 18.00 zijn wij naar buiten gegaan, ik met de Speedy en Richie lopend met de twee Jack Russells. In de eerste instantie was de plan om naar coffeeshop de Extreme te gaan in de Huidenstraat in onser oude buurt.


Voor mij was het spannend om in een keer zo een uitstap te planen zonder dat ik meer geoefend had. Waar ik mij het meest bang was waren de hoge bruggen, zou ik de handrem goed kunnen bedienen? Wat was ik er bang. Maar zo ben ik vol twijfels en angst en dan in een keer alles doen. Altijd alles of niets.


Net als gisteren wij kwamen aan bij de Xtreme en ik wilde meteen verder naar de Nieuwmarkt naae de Basjoe op de Kloveniersburgwal 62, mijn favoriet coffeeshop. De beste koffee, cake en fruitshake.


Een iets ik ga nooit meer via de brug bij Freddie's bar, de stoep is veel te hoog en niet toeganglijk

en niet veilig voor rolstoelers.


Was erg leuk toen wij aankwamen bij de Basjoe, onser eerste keer in 9 maanden was erg fijn om James en Leo naar zulke lange tijd weer te zien. Echt een emotionale reunie.


Na dat wij een fruitshake gedronken en j hebben gerookt zij wij een uur later weer richting thuis vertrokken. Wel een andere weg, niet via Freddie's bar en niet langs de vreeslijke smalle stoep en hoge drempels bij het hoofd politiebureau.


Bij Surima snel naar binnen voor twee broodjes, tempe voor Richie en baceljauw voor mij, allebei met veel pepper. Nu snel thuis opeten en dan een lekker stuk van James's lekker cake.


Wat een geslaagde trip.

No comments: