Monday, February 09, 2009

Hulpmiddelen.

Heb een commentaar gehad dat de mensen de hulpmiddelen verstrekken niet altijd geweldig zijn.

Ik heb een aantal gezien die het werk eigenlijk niet zouden doen.

De klant was voor hun niets.

Het product is vaak niet goed of gechikt zoals de passieve tillift Wendy van United Care is ronduit gevaarlijk geeft slecht of bijna geen steun.

Ik heb veel pijn en spasms gehad voor 4 maanden tot ik geloofd was en er actie kwam eerst een maand van praten en toen moest ik nog twee maanden deze tilift gebruiken tot ik de Handimove van Tiltechniek kreeg in december 2007.

De duschstoel van Revacore was veel te groot voor onzer badkamer en te zwaar maakt mij nog meer gehandicapt, waardeloos ook te veel spasms en pijn.

En de Permabiel de elro van Welzorg heeft mij decubitus gegeven.

Dit omdat ik een standard maat kreeg dat niet voor mij is aangepast ondanks dat ik meteen aangaf dat ik er niet goed in de stoel zat zonder steun of comfort van de rugleuning.

Mijn evaring is helaas dat Welzorg schijnt geen zorg te geven, United Care ook niet en Revacore ook niet, en Welzorg en Revacore zeer onvriendelijk ook aan de telefoon.

Wanneer de leveranciers door hebben dat je voor jezelf opkomt dan word je meteen gezien als een probleem en er word het minste voor je gedaan.

Ik heb van het RCA het advies gehad dat ik een vastframe rolstoel nodig had en niet een opvouwbare rolstoel.

Dit hebben ik doorgeven aan Welzorg en was meteen een groot probleem.

Vreeslijk!

Frans van Berkum van Tiltechniek is daartegen een zeer goede iemand een ster.

Hij is betrokken en doet alles vanuit de standpint 'is dit goed en hoe evaart de klant het' hij is ook ergotherepeut en niet alleen verkoper zoals vele anderen zijn.

Dat maakt een grote verschil, respect hebben voor de mensen die je bezoekt is het minste wat je mag verwachten.

Helaas gebeurd dat niet vaak genug de mensen zoals dhr van Berkum moeten wij in het zonnetje zetten.

1 comment:

Annemiek said...

Ik schreef een aantal logjes geleden al een reactie over het verstrekken van hulpmiddelen. Waarschijnlijk is dat mailtje niet bij je aangekomen want ik kan het niet vinden op je log.

In Nederland moeten ze de goedkoopste adequate oplossing leveren. Daarbij houden ze vooral het woord goedkoopste in het oog.

MS hebben is daarom soms net als het hebben van een baan. Je bent een groot deel van je tijd bezig om instanties zo ver te krijgen dat ze inzien dat de goedkoopste oplossing meestal niet de beste is.

Het kost veel energie, energie die je eigenlijk niet hebt.