Saturday, February 07, 2009

Leven in bed.

Lig nu in bed vanaf 21 augustus vorig jaar omdat ik een grote decubitus wond heb precies onder mijn rechte zitbot.

Dit is gebeurd door het feit dat ik geen romp balans heb en ik hang naar rechts.

Mijn elro, elektrische rolstoel is niet mijn maat,de zitting is te wijd en te lang waardoor ik noch meer naar rechts hing plus ik begon naar voren te glijden.

Ben 26 juni op de zitpoli geweest van het RCA en de team heeft ARCA het advies gegeven om snel actie te ondernemen zodat ik geen decubitus kreeg.

Er was helaas geen spoedige actie en het was pas in augustus dat men langs kwam om aanpassingen uit te voeren.

Het advies om de zitting korter te maken hebben zij negered en concentreerden op de rugleuning.

Er is een houten frame gemaakt en hierop is schuim rubber gelijmd om mij te steuenen.

Ik moest het een week lang uit testen en wanneer het goed was kon de rugleuning weg om gestoffeerd te worden.

Het was niet goed dus een tweed afspraak en meer schuim rubber werd gelijmd en weer was het niet goed.

De derde afspraak is uitgesteld omdat ik in bed moest blijven omdat de kleine wond opeens een krater was van meer dan 6 cm's en zeer diep.

De wondverpleegkundige van de RCA zei toen dat ik 3 weken in bed moest blijven maar heb gelijk vermoed dat het langer zou worden.

Nu is het bijna 6 maanden en de wond is nog steeds niet dicht het was 3 cm afgelopen week, ik hoop dat het 2 cm is volgende week en dat het bij het einde van februari bijna dicht is.

En dan kan ik het zitten langzaam weer opbouwen en het is te hopen dat mijn rolstoel of aangepast word of ik krijg zeer snel een nieuwe.

Deze keer laten wij ons niet zo behandelen zoals afgelopen jaar.

Ik wil ieder aanraden om er zeer attent op te zijn dat al je hulpmiddelen echt goed aangepast zijn.

De ervaring heeft mij geleerd dat je voor jezelf moet opkomen en het niet aan een andere overlaten.

De WMO kan goed zijn mits het aangestuurd word door wij de mensen die hulp nodig hebben.

2 comments:

Anonymous said...

Hallo Herrad,
poeh joh, wat vervelend dat je al zo lang in bed ligt. Fijn dat je dan je ei kwijt kan via je weblog. En inderdaad, het is dan prettig om reacties te krijgen van mensen die je begrijpen zonder al te veel te moeten uitleggen.

De WMO werkt nog niet helemaal goed voor mensen die het nodig hebben. Ik heb er mee te maken via mijn werk (patiëntenbelangbehartiger). Niet alleen dat werkt niet goed, ook de verstrekkers van de hulp en hulpmiddelen zijn niet altijd geweldig. Maar goed, zoals je zegt: voor jezelf blijven opkomen.

Hang-in-there!
Groetjes, Angelica.

Herrad said...

Hi Angelica,

Bedankt voor je commentaar.

Je heb gelijk wanneer je zegd dat de mensen de hulpmiddelen verstrekken niet altijd geweldig zijn.

Ik heb een aantal gezien die het werk eigenlijk niet zouden doen.

De klant was voor hun niets.

Welzorg gaaf geen zorg, United Care ook niet en Revacore zeer onvriendelijk ook aan de telefoon.

Vreeslijk!

Frans van Berkum van Tiltechniek is daartegen een zeer goede iemand een ster.

Fijne dag.

Groetjes,
Herrad