Tuesday, February 17, 2009

Richie, mijn vrienden en mijn leven.



Heb er grote moeite met hoe ik beschrijven word zowel als de manier hoe men schrift over ziektes.

Men heeft het over dapper zijn en het gevecht aangaan met MS en het winnen van het gevecht.

Ik heb lange tijd gevochten tegen dapper want ik vond dat ik niet dapper was maar gewoon mezelf.

Na lange discussies ben ik er nu eens dat ik dapper ben omdat ik voor kies om het beste te maken uit mijn situatie.

Ok ik accepteer dapper merk wel dat het me verleggen maakt.

Laatst was me verteld dat ik moet vechten tegen MS en geloven dat ik beter werd en wanneer ik dat niet deed dan was er geen kans voor me.

Soort van dreigement als in en ketting brief van' stuur dit op aan 15 vriendinnen verbreek de ketting niet want dan .....'

De idee van een gevecht tegen een ziekte is een eenzijdig iets, wanneer je een ziekte heeft waar men medicijnen neemt die het genezen dan heb je een kans.

Maar bij MS heb je dat niet, wat ik kan is alles doen om te vechten mezelf te blijven en van alles wat ik heb te genieten.

Deze ziekte kan ik nooit overkomen hier kan ik niet winnen hier is de insluiper, de MS de winnaar.

Zolang ik kan ga ik genieten van mijn liefje Richie, mijn vrienden en mijn leven.

2 comments:

Unknown said...

Hoi Herrad,

Op mijn blogs is wel te reageren hoor. Als je op "bekijk commentaar" klikt, krijg je onder de reactie een invulveld.

Maar dat terzijde ;-) En niet denken dat ik vaak schrijf hoor! Dat is eenmaal niet zo. (want ik ben lui hahahaha)

Zal je nog even terugmailen over je vragen.

Groet, DaPowerrr Daantje

Anonymous said...

Rottig is dat, die kettingbrieven waarin hel en verdoemenis over je wordt afgeroepen als je niet doet wat in de brief staat.
Negeren is de beste oplossing.

En de beste stuurlui staan nog steeds aan wal. het is wel makkelijk gezegd, maar moeilijker gedaan.

Ik vind je ook hartstikke dapper, kan me niks schelen dat je daar verlegen van wordt ;-)

Ik denk dat gewoon jezelf blijven en proberen te genieten van wat je nog wel kunt de beste strategie is.