Wednesday, February 04, 2009

Stamcel onderzoek goed nieuws voor mensen met MS

Het is goede nieuws voor heel veel mensen dat er nu stam cellen onderzoek word gedaan.

Blijkbaar heb ik MS misschien meer dan dertig jaar zonder het te weten,

Wanneer ik terug kijk zie ik nu dat er kleine dingen waren die niet echt verklaarbaar waren en andere die altijd een reden hadden zoals vallen op een stuk ijs of oneven stenen,

Ben blij dat ik zoveel jaren niets wist en gewoon verder kon leven.

Want wanneer ik het wel geweten,had ik me al jaren elke dag moeten injecteren met medicijnen met nare bijwerkingen en met geen garantie dat het kon helpen.

Ik denk dat ik blij ben dat ik niet deze diagnoses wist toen ik 23 was in 1974.

Vind ook dat er meer onderzoek gedaan moet worden, het is inderdaad een schandaal dat er weinig onderzoek word gedaan en zoveel geld uitgegeven word aan oorlog.

In Amerika zijn er 4000,000 de MS hebben en wereldwijd zijn het miljoenen de MS hebben het is belangrijk dat geld aan onderzoek word gebruikt en niet om oorloog te maken en mensen te vernietigen.

2 comments:

Anonymous said...

Heel veel mensen met MS komen er, als ze terug kijken, achter dat ze vaak al veel langer klachten hadden.
Achteraf gezien had ik voor mijn definitieve diagnose al wel een jaar of 6 rare klachten.

Herrad said...

Blijkbaar is het zo dat er meer mensen zijn met MS alleen het word pas naar de dood gezien.
GGroetjes,
Herrad