Wednesday, May 06, 2009














Mij is gisteren verteld dat men bezig is met stam cellen te nemen en de te copieren en dan 7 tot 11 dagen lang chemo te geven en naar afloop krijg je je stamcel terug.

Zij breken je immune systeem af voor de duur van de chemo en daarna krijg je de stamcellen terug en die stimuleren het immune systeem.

Mensen hebben een goede reactie bi j sommige zij alle MS symptomen weg bij andere is alles minder lastig.

Denk dat ik niet genug informatie heb, het lijkt mij eng om geen immune systeem te hebben.

Veel te eng maar ja dat is het nu ook alleen zonder mijn eigen beslissing.

Ik weet het niet, wat zou ik doen, zou ik de kans nemen op een herstel en gokken dat ik niets erger krijg.

Dat kan ik niet raden dat zou ik alleen weten wanneer ik echt de keuze heb voor nu heb ik dat niet.

Hoop echt dat er snel voortgang komt in de zoektocht naar een middel tegen MS, zodat de monopolie van de chemo leverancier gebroken word die ons allemaal afhankelijk maakt van hun waren.

Heb zoals elke vanochtend mjn arn oefeningen gedaan, zeer belangrijk alles in goede conditie te houden.

Dat is de rede dat ik de arm oefeningen doe en Ricjie masseerd voor 20 minuten plus doet beenoefeninen.

En elke keer na het duschen ga ik voor de mototmed 30 minuten een oefeningen doen wat zeer belangrijk is.

Na de been massage heb ik de baclofen genomen en thc tegen de pijn en voeding supplement.

Voor ontbijt heb ik een peer,sinas, banaan em kwiwi gedronken en aat en krentenbol met oude kaas.

Heerlijk!

Voor mijn lunch kreeg ik lekker zelf gemaakt soep en heb toen nerveus op de doctor en verpleegkundige van het Revalidatie Centrum Amsterdam gewacht.

Gelukkig waren zij op tijd en gingen meteen kijken, zij waren er tevreden mee en naar een foto en een nieuwe afspraak voor 20 mei gingen ze weer weg naar 15 minuten.

Een opluchting

No comments: