Sunday, May 24, 2009



Mijn leven is drastisch veranderd sinds de MS diagnoses in 2006 nu kan ik niets meer bijdragen aan de dagelijkse zorg voor mezelf behalve arm oefeningen.

Zeer belangrijk dat ik die doe om mijn arm kracht op peil te houden, doe het elke ochtend voor 30 minuten.

Voor ieder die zo snel afhankelijk is geworden is het leven niet beter op geworden en 100 keer zo moeilijk.

Heb er moeite mee dat het mij niet lukt om tandpasta op een tandenborstel te doen of een haar op mijn gezicht weg te halen of mijn vinger nagels te feilen.

Het gevoel is weg in mijn vingers plus ik voel een continu tintelen en regelmatig voelt het te heet, een brandend gevoel heel vaak met af en toe een kleine elektrische schok.

Kan me zelf niet verzorgen ook kleine dingen niet maakt me zo frustreert dat ventileer ik in de badkamer daar ga ik even een potje brullen en het weg brullen van me.

Doet goed voel me altijd veel beter nadat ik het van me weg gebruld heb.

Vandaag ben ik rustiger dan gisteren oftewel de pijn en verdriet van mijn situatie knaagt aan mij en gaat niet weg.

Helaas gaat het niet weg.

Helaas voor iedereen in deze situatie, het is te gek voor woorden dat er zo weinig onderzoek wordt gedaan naar oorzaak in vergelijking met onderzoek om beter wapens te maken.

Echt jammer dat de oorzaak niet gevonden is en een oplossing een middel om de schade ter herstellen.

Niet alleen jammer ook voor ieder want op dit moment zit veel talent thuis uit geteld omdat wij zwaar gehandicapt zijn.

Dat zijn de kosten van alles inzetten op macht en winst en niet op de mensheid zelf en beter manieren van leven op deze mooi planeet.

Hoop zeer dat dit verandert en liefs snel wat kan belangrijker zijn dan mensen en goed voor ze te zorgen door geen oorloog te voeren en het planeet niet te kaput te maken met auto's en de obsessie met olie.

Laat verstand en menselijkheid winnen over macht en gierigheid.

No comments: