Saturday, September 12, 2009

Genieten van de zonneschijn en van het gelukkige lawaai van kleine kinderen die buiten spelen.





















Het is bijna het eind van de middag, ben een beetje laat met het nemen van mijn baclofen tabletten, maar geen probleem aangezien ik de eerste partij wat later vanochtend nam.

Mijn schat voelt zich niet zo goed vandaag, wat voor hem afschuwelijk is, hoop dat hij zich spoedig beter voelt.

Ondanks dat hij ziek is moet hij de hele dag met mij bezig zijn en straks zal hij mij uit het bed hijsen en zal me duschen.

Nooit gedacht alvorens ik werd gehandicapt, dat het nemen van een douche zo compliceerd was en zo lang zou duren.

Het vergt ongeveer twee uren om me uit bed te hijsen met de tillift, dat vergt 15 tot 20 minuten en nog eens 5 tot 10 om me te organiseren en goed te plaatsten in de dusch stoel.

Zo tegen de tijd dat wij in de badkamers zijn is het vaak 30 minuten later, omdat mijn lichaamstempeature erg schommelt, is het geen goed idee om alle kleren meteen uit te trekken.

Richie verwijdert zorgvuldig mijn broeken zodat ik over het toilet word geplaatst, om een darmbeweging te hebben, daarna doet Richie een bad laken om mijn benen en verwijder mijn top en rijd me onder de dusch.

Hij wascht me zeer zorgvuldig en besteedt speciale aandacht aan alle vouwen, want er is altijd de kans dat er een schimmel infectie zou kunnen zijn.

Als er iets is dan zou Richie een schimmel creeme er op doen nadat ik droog ben, hij haalt eerst de opgewarmde handdoeken en droogt me zorgvuldig en doet amandelolie op mijn lichaam indien nodig en kleed me in een nieuwe top.

Dan duscht Richie mijn billen en benen en droogt alles zorgvuldig, hij moet de 1 mm wond nog behandlen en en nieuw stukje verband in doen en ook hier word veel amandel olie op mijn lichaam gedaan.

Daarna rijdt hij me na de motomed en bindt mijn voeten en benen aan de machine en ik begin de machine die mijn benen beweegt, ik doe dit voor 30 minuten.

Dit samen met mijn ochtend arm oefeningen van 30 minuten plus de de beenoefeningen en massages die Richie doet elke octhend voor 20 minuten en twee keer per week 30 minuten met de fysiotherapeut, is mijn wekelijkse oefeningsroutine.

Denk dat dit me goed heeft gedaan en me grote arm spieren heeft gegeven.

Na dat ik dit geplaatst heb ga ik genieten van de zonneschijn en van het gelukkige lawaai van kleine kinderen die buiten spelen.

Heb een fijne Zaterdag.

2 comments:

*Ellen* said...

Wat een prachtige sieraden zeg ! Zijn ze van jou (maak je ze zelf) of bezit je ze, of vind je het ook gewoon mooie sieraden ?
Liefs, Ellen

Herrad said...

Hi Ellen,
Deze zijn op de internet gevonden omdat ik van mooi sieraden hou en zelf en kleine collectie heb.
Liefs,
Herrad