Saturday, September 05, 2009

Concentrische cirkels.






















Deze week is zeer moeilijk geweest omdat de gevolgen van in bed geweest te zijn voor over een jaar nu zeer merkbaar zijn.

Mijn spieren zijn zo zwak geworden dat mijn lichaam verzakt en in concentrische cirkels van mijn torso aan mijn heupen hangt.

Het betekent dat mijn lichaam heeft concertinoed en verzakt alles in enen en leunt en hangt in verschillende richtingen.

Het is zeer destabiliseren zodat de rest van mijn lichaam probeerde te compenseren en mijn schouders en hals proberen om me omhoog te houden.

Dit is niet mogelijk en het geeft me aanzienlijke hoeveelheid spanning aan mijn schouders en hals, vooral mijn hals.

Sinds woensdag kan ik niet slapen, op donderdag sliep ik niet de hele nacht, lag in bed en had werkelijk het gevoeld dat ik elke minuut in kon slapen, maar het gebeurde niet.

Vorge nacht gedacht dat er geen probleem zouden zijn om in te slapen na twee slechte nachten maar schijnbaar dus wel..

Begin de week tweemaal dreef ik weg in slaap om binnen een korte tijd weer te weken.

Eens na twee uren en de tweede keer na 10 minuten, telkens was ik verward aangezien ik zo snel in slaap was gevallen

Gedacht aanvankelijk dat het midden van de nacht was, het is werkelijk vreemd om in slaap te vallen zo snel en diep, en dan te ontwaken slechts tien minuten later, het licht van Richie was net uit.

Hoorde dat hij meteen sliep en verondersteld dat dit ook voor me zou gebeuren maar het is niet gebeurd.

Ik lag met mijn gesloten ogen, en deed een poging om langzaam en gelijkmatig te admen, in de hoop langzaam opnieuw in slaap te vallen, vele uren later vroeg ik Richie voor thc nadat hij van het toilet terugkeerde, en de truc deed het, en ik sliep..

Ik denk ook dat mijn MS ook een wee beetje vordert, mijn handen en de armen hebben niet zo goed gewerkt deze week.

Een vriend van mijn is overtuigd dat mijn muis te zwaar is, kan haar schijnbaar niet over tuigen dat dit de MS en niet de draadloze muis.

Het is niet te zwaar, dat is niet het probleem, mijn probleem is mijn handen de gevoeloos zijn.

En mijn armen die deze week niet gemakkelijk waren, en zeer gespannen zijn geweest, plus het zitten om te eten is minder prettig.

Wegens het concentrische verzakken van mijn lichaam kan ik niet rechtop zitten om te eten zo moet half leunend eten..

Behalve mijn armen/handen heb ik ook meer problemen om het voedsel van plaat na mijn mond te brengen.

Wat er ook bijkomt is dat het zo snel koel en donker en regenachtig is aan het begin van september, op dinsdag heeft het voor uren geregend.

Het veranderen van de seizoenen is te abrupt voor mij, maar anderzijds is het ook gebeurde bij het begin van de zomer één minuut was het 20 graden en volgende was het 30 graden.

Ondanks hoe slopend de hitte was, is het beter dan grijs, nat, koel.

Ik denk dat al deze dingen plus het denken over het wachtn op de rolstoel aanpassingen me deze week heeft verstoord en de feit dat onzer mooi zomer ook over is.

Geen wonder dat ik me niet zo prettig voel.

Ondanks wil ik het beste maken van deze dag, er was net een snelle glimp van zon die aardig was.

No comments: