Wednesday, September 23, 2009

Genieten van Hier en Nu.





















Verzond net een e-mail naar Victoria Derbyshire aan haar Radio 5 Live programma, zij had Debby Purdy op de show.

http://www.bbc.co.uk/5live/


Hello Victoria,

Ik luister dagelijks na je in Amsterdam, ben blij dat Debby Purdy de verduidelijking die zij wilde of haar man vervolgdd word wanneer hij haar helpt.

Nu heeft zij de antwoord kan zij haar leven weer oppakken en van alles kunnen genieten in haar leven.

Jammer dat er geen geïnformeerdl debat over euthanasie is in Engeland, in plaats van emotionele gespreken die mensen weg doen schrikken.

Het recente debat was vreselijk aangezien zij debatteerde dat de gehandicapte mensen in gevaar zouden zijn door hun verzorgers gedood te worden.

Deze mensen weigeren totaal te begrijpen dat dit niet over gehandicapt zijn is; dit is over mensen zoals Debby en mij die met ondraaglijke niveaus van pijn met een progressieve ziekte leven.

Wiens toekomstig perspectief pijn en onbekwaamheid, geen mobiliteit, niet kunnend spreken, horen, of ademen of slikken, waar elk fysieke contact pijnlijk is.

Ik ben gelukkig om in Nederland te leven waar ik euthanasie van mijn huisarts kan krijgen wanneer ik van mening ben dat ik niet verder kan gaan, en dit kan in mijn eigen huis gebeuren.

Na een ongelooflijk snelle vooruitgang van net nog lopen ben ik belandt in een rolstoel einde november 2006 en het was niet zolang voor dat ik vereiste volledige zorg nodig door de zomer van 2007.

Ik besprak met mijn partner mijn wens voor euthanasie, en hij zei dat hij dit voor mijn situatie een goede optie was

Ik wil niet in vreselijke pijn zijn, en wenste te zien, te spreken en te slikken.

Hij was met me ermee eens dat euthanasie de optie was.

Dat is geen leven met pijn en doktors kunnen niet voor me doen of een prognoses maken.

Wij bespraken dit met onze huis arts en ik stelden een document op dat onze arts en mijn partner en ik heben ondertekend.

Nu moet ik haar laten weten wanneer ik het punt heb bereikt waar ik niet meer in leven wil zijn, dan zal zij me vreedzaam helpen te sterven hier thuis.

Aangezien dit is nu georganiseerd kan ik 100% van mijn leven genieten en van alles om me heen,ik wil niet sterven, ik wil leven zolang ik kan met mijn schat Richie.

Alvorens dit werd georganiseerd leefde ik in vrees over mijn toekomst en de vooruitgang van mijn ziekte, geen arts kon me een prognose geven, heb een document opgesteld met hulp van mijn huis arts, dit geeft me de verzekering om nu te leven.

Groeten,

Herrad

Mijn blog;
http://accessdenied-livingwithms.blogspot.com/

Debby heeft progressieve MS net als ik, en onlangs vroeg zij om verduidelijking van de wet van the House of Lords van de Westminster Parliament wanneer de familie en de vrienden vervolgd worder.

Zij wil weten of haar partner vervolgd word wanneer hij haar moest helpen naar de Kliniek Dignitas in Zwitserland om te gaan sterven.

Als hij vervolgd word, moest zij dit onder ogen zien,en daan zou zij naar Zwitserland gaan terwijl zij nog niet klaar is op dat moment.

Dat zou betekenen dat zij moest gaan terwijl zij nog de reis op haar eentje kan doen, zo zou de Engelse wet in feite haar leven vroeger beëindigen.

Echt jammer, dat in plaats van mensen redden, deze wet mensen dwingt om hun leven eerder te beëindigd, dat ze beter hadden doorgebracht genietend van alles tot het laatste ogenblik.

Sinds Richie en ik dit grondig met elkaar hebben besproken enook met onze huis arts, wij niet meer continu over het hoeven te denken de hele tijd en wij kunnen allebei met ons leven verder gaan.

Voor me heeft het betekend dat ik niet meer me over wat gaat gebeuren ongerust maken.

Realiseer dat dit de onzekerheid en de zorg heeft weg genomen.

Huilde vaak bij het denken over sterven en niet meer hier zijn met mijn schat Richie, kan niet hier ovet schrijven zonder te huilen.

Concentreren me nu op het leven in het hier en nu, dat is en veel beter manier om van Richie te genieten, nu.

Het hier en nu, is de beste manier om echt te genieten van het leven.

Hier en nu, wat op dit ogenblik blauwe hemel en en zeer aangenaam warm zonneschijn voor de eerste dag van de herfst is.

Richie speelt zijn nieuwe banjo ukelele wat voor me zeer prettig is
.
Ik hoop dat iedereen kan van het hier en nu kan genieten vandaag.

No comments: