Friday, September 11, 2009

Fijne Vrijdag.















Ondanks een goede nacht slaap nog zeer slaperige vandaag, het is vandaag vrij zonnig geweest en Richie vertelt me het is warm in de zon met een koude wind.

Vlak nadat wij wekten deed Richie mijn been oefeningen en masseerde mijn benen wat, zeer prettig was.

Na het slikken van de ochtend baclofen en heb mijn gezicht wassen van gezicht en mijn tanden geborstelet en ik klaar voor de dag.

Richie schakelde de radio in en wij hoorden voor het eerst over Alan Turing, de man die de Duitse code tijdens de 2de Wereld oorloog heeft vertaald.

Hij werd gearresteerd in 1952 en onderworpen aan interogatie en werd veroordeeld, hij moest zelf kiezen of gevangenis of chemische castratie.

Hij koos chemische castratie en hij pleegde zelfmoord twee jaar later op de leeftijd van 41.

Wij waren beide ongelovig over dit, hoe deze briljante mens, die letterlijk vele levens gespaart had door de code open te brekken was zo behandelt.

Het is echt verachtelijk dat mensen wegens hun geslacht of kleur van hun huid zouden worden gediscrimineerd

Vond die idee dat Alan Turing, eeb briliante man de doos in gejagd was door deze slechte behandeling.

Kon op dat moment mijn dagelijkse bericht niet schrijven, heb eerst krantenartikelen over Alan Turing op mijn engelse blog en hier geplaatst.

Nadat ik met Gareth via Skype spraak wilde ik verder gaan met mijn bericht, wij hadden net afscheid genommen en iemand andres wilde mij Skypen.

Was heel gezellig en een prettige verassing om met twee goede vrienden te spreken, heeft mij heel gooed gedaan.

Op deze zeer prettige manier ging de middag over amd het is nu vroege avond, vanavond gaat Richie stew en dumplings maken, word heerlijk.




http://www.turingfoundation.org/index_uk.html

No comments: