Tuesday, September 01, 2009

Fijne herrineringen op een fijne dag, de laatste zomer dag denk ik van 2009.



Our Potatoes.
















Werkelijk goed geslapen tot wij zeer plotseling om 7 uur werden gewekt, door het afschuwelijke geluid van de haagsnoeischaar die op de bomen buiten wordt gebruikt.

Jammer dat het geen appel bomen zijn, zo aardig zijn dat de bomen verscheidene functies hebben, niet alleen tevredenstellend van het oog maar ook aardig om te plukken en te eten en ook voor de vogels

Richie sprong op en sloot het venster en haalde THC die me opnieuw liet slapen net zoals Richie, en de honden, die zich bij ons hadden aangesloten toen Richie de thc haalde.

Wij allebei sliepen tot 9 toen het theater buiten hout begon te snijen, zij zijn bezig sinds het einde van juni geweest, dagelijks van maandag tot vrijdag, en ze houden de speelplaats bezet.

Het is een afschuwelijk lawaai en er is geen onderbreking, dat zij zo hard werkten is zeker bewonderenswaardig.

Enkel is het jammer dat zij niet schijnen rekening te houden met hun buren, en werken buiten van 10 in de ochtend tot 10 toen het nog licht was.

Toen ik hen een e-mail stuurde om hun attent te maken dat zij de gehele speelplaats met hun houtw werkzaamheden bezetten, zeiden zij zij dat ze weg zouden gaan wanneer de kinderen hen zouden vertelden dat zij willen spelen.

Heb hun erop gewezen dat dit omgekeerd logika was, en dat ik hoopte dat zij zouden ophouden met werken wanneer de kindren naar huis komen, zodat zij de speelplaats kunnen gebruiken zonder het te moeten vragen.

Had een mail zij na 3 uur de speelplaats niet meer zouden gebruiken, in plaats daarvan zullen zij aan het hoek recht tegenover mijn venster werken.

Hoop dat zij niet hoeven te werken na 3 vandaag, zou briljant zijn als het spoedig was afgelopen aangezien hun werk buiten de zomer aanzienlijk heeft geruïneerd.

Niet alleen was het zo heet maar ook eindeloos lawaaierig, of het was de vuilniscontainers, of de straat veeg machines, of de bouwvakkers en de werkzaamheden van het theater.

Nu snijden zij hout uit, zij geven mij het gevoel ik dagelijks bij de tandarts ben, het is echt afschuwelijk.

Wens zij konden binnen werken aangezien zij genoeg ruimte hebben, maar zij hebben blijkbaar behoefte om het op hun drempel te doen.

Opeens is er stiltehet moet theetijd zijn, ik wil nu ander dingen gaan doen zij hebben nu genoeg van mijn aandacht reeds geëist.

Gisteren merkte Richie op dat de bladeren van de aardappelplant bij het keuke venster geel aan het worden waren en heeft meteen de aardappels geoogst.

Wij aten de aardaapels afgelopen nacht met een salade van onze eigen tomaten en een groene paprika (capsicum) en rucculo salade en basilicum.

Het was heerlijk, een echt genoegen om dingen te eten die op ons klein balkon worden gekweekt, wij zijn van plan om meer volgend jaar te groeien.

Nu verheug ik me op de andere aardappelplant die straks ook klaar is.

Verheugt me ook het basilicum en de koriander en de tuinkers die in de venster bank,dichtbij het bed groeit.

Meer gehoord op radio over de twee militairen die gisteren in Afghanistan werden gedood.

He is jammer dat mensen niet alleen gelaten worden om hun leven te leven zonder de belangen van een kleine groep woekeraars te dienen.

Het vechten in Irak en Afghanistan is zuiver voor de olie, gas, mineralen en bovendien in Afghanistan gaat het om toegang tot andere landen zoals China, Iran, en Pakistan om maar drie te noemen.

Het is een stinkende zak die al teveel leven hebben gekost dat beter in hun eigen gemeenschappen zou doorgebracht zijn.

Denk dat het regenet want het theater hebben hun hout genomen en zijn nu binnen bezig, hoop zij zullen niet werken buiten mijn venster.

Regen stopt even het eindeloos lawaai en ik ga zo van de zachte regenval en laatste beetje van de warme zon genieten.

Veel pijn vandaag en vrij veel THC.

Oh da hebben wij de buurman op zijn motor weer, hij schijnt nooit veer te gaan, wij grapten daar hij zijn pizza ging halen.

Hij gaat zeker verder, maar meestal kan je hem horen in de straten hier dicht bij op zijn motor, die heel wat lawaai maakt wanneer hij versnelt.

Richie heeft me vertelde dat het een Yamaha is met uitlaatpijpen van een racer is die geen geluiddempers hebben, vandaar het lawaai komt.

Herinnert me aan mijn motor die in in de jaren 70 had, het was een Greaves 250 CC, en was een grote plezier om op te rijden.

Fijne herrineringen op een fijne dag, de laatste zomer dag denk ik van 2009.

No comments: