Monday, December 28, 2009

Het is al 28 december!














Het is reeds maandag 28 december, de tijd gaat toch snel, denk dat het altij zo was, alleen als kind scheen het langzaam te gaan.

Dit is wanneer je begint te begrijpen hoe de dingen werken; dat elk jaar de grote gebeurtenissen tezelfdertijd gebeuren.

Zoals verjaardagen en kerst en oud en nieuw en natuurlijk pasen en de begin van de zomer, en in Trinidad Divalli en andere festivalen.

En zodra je deze gebeurtenissen meerdere keren hebt ervaren, begint je te herinneren, en dit blijft bij je.

Wanneer je ouder wordt, weet je wanneer dingen zullen gebeuren en de tijd schijnt te versnellen.

Het gaat natuurlijk enkel bij de zelfde snelheid zoals altijd, het is enkel mijn waarneming nu dat anders is dan toen ik 8 was..

Het is vandaag een heldere, koude dag, volgens de weervoorspelling word het weer kouder.


Wij kunnen sneeuw en ijs voor het nieuwjaar hebben, dat is wanneer wij het gewoonlijk hier krijgen en niet vóór kerst zoals dit jaar.

In 1981, was het een zeer koude winter, mijn eerste hier in Amsterdam; ik begreep niet hoezo zoveel mensen bergschoenen droegen.

Toen het koud werd begreep ik het totaal, enb heb snel een paar gekocht.

Het sneeuwde vóór de kerst in 1981 en het bleef tot het eind van februari, zodat ik werkelijk goede laarzen nodig had.

Ik ga dit op mijn blog zetten en dan wil ik genieten van de honden en het geluid van een paar kinderen die buiten spelen.

No comments: