Wednesday, December 16, 2009

Denken en niet Slapen.













Had problemen vorige nacht om te slapen, begon aan de post en de rekeningen die betaald moesten worden te denken.

Zodra ik begon te denken kon ik niet ophouden.

Al mijn poginen om te stoppen met denken, schijnen enkel het tegenovergestelde resultaat te veroorzaken, aangezien mijn gedachten nog sneller kwamen.

Mijn gedachten kwamen en gingen zeer snel en er ik kon ze niet tegenhouden.

Later bleek ik voor niets ongerust geweest te zijn, het was nbiet leuk om te doen, maar het waren enkel de gebruikelijke bureaucratische post, het is echt verbazend hoeveel post je krijgt wanneer je gehandicapt wordt.

Blij dat de post geen nare verrassingen had, grappig hoe ik me zo ongerust heb gemaakt, heb me gisteren zo ongerust gemaakt dat het me tot 3 uur wakker hield toen heb ik een tablet genomen.

Nu dat de post en de telefoon gesprekken achter de rug zijn, voel ik me kalmer.

Wnneer je gehandicapt word kreeg je opeens een heleboel post van vele instanties.

Onze telefoonrekening was in het begin reusachtig, omdat er dagelijks zo vele vragen waren, en ik moest achter elk voorziening aangaan.

Ik moest mijn eigen case manager zijn, gelukkig heb ik nu een nieuwe case manager, en zij is een dynamische vrouw, die haar werk serieus neemt.

Het is goed om iemand te hebben die voor mijn belangen opkomt.

Vandaag is een zeer koude dag en heldere dag, buiten voor de slaapkamer raam hangen er noch aardbeien

Tien aardbeien die rood proberen te worden, een ijzige nacht als vorige nacht en zij zullen bevriezen.

Morgen komt een vriendin ons bezoeken in de middag na mijn fysiotherapie afspraak met Mathilde.

Begin me ontspannen te voelen, nu dat de post en de telefoongesprekken achter de rug zijn.

Moet noch een ding regelen, en dat doe ik vrijdag met de hulp van een goede vriending die dan langs komt.

Zodra dat geregeld is morgen dan kan ik van deze speciale tijd genieten.

Van onze trouw dag deze zaterdag 19 december, en het begin van de winter op 21 december genieten.

En dan kerstmis volgende week vrijdag.

Fijne dagen.

No comments: