Sunday, December 13, 2009

Oude Gewoontes en Nieuwe Routine.











Paul Eugène Henri Gauguin.


Op dit ogenblik probeer ik de omschakeling te maken, en mijzelf weer te zien zitten in mijn rolstoel.

Heb gerealiseerd dat wennen aan zitten, niet alleen een verandering is in routine maar wat nog belangrijker is, een verandering in mijn denken betekend.

Sinds 21 Augustus (2008) wij hebben wij een goede routine gemaakt, maar nu is alles veranderd zoals met de meeste routines is het gewoonten worden.

Gewoontes zijn niet gemakkelijk meteen te veranderen.

Wij moeten de tijd nemen om aan de nieuwe situatie te wennen en aan te passen, en van te genieten.

Ik moet zitten in de rolstoel met zitten in bed afwisselen, maar moet onthouden dat zitten in mijn rolstoel, nu mijn grote prioriteit is.

Moet ook herinneren om mijn positie regelmatig in de rolstoel te veranderen, elk uur dat ik zit moet ik voor 10 minuten achterover kantelen, om de druk weg te nemen.

Geleidelijk aan verandert mijn routine, en ik begin er plezier in te hebben.

Ik neem het stap voor stap, dat is het beste plan voor mij.

Merk op dat ik niet bang ben om na buiten te gaan, zeker niet nu ik kan zien dat er meer voor mij is dan deze kamer.

Richie heeft de slaapkamer zeer prettige gemaakt, maar ik wil nu ok in de woonkamer leven.

Ik heb het beste van mijn situatie in de loop van de laatste 14 maanden gemaakt, heb geleerd te leven in het hier en nu en van alles te genieten dat ik kon.

Verheug me op de lente en tijd op het balkon door te brengen, en met de buren te babbelen, maar op dit ogenblik verheug ik me op meer tijd in de woonkamer met mijn schat Richie.

No comments: