Thursday, December 10, 2009

Kerstman kwam aan in een helikopter.











Robert Maplethorpe

Voor het eerst in dagen zag ik de zon, die braak even door de zware wolken laag.

Helaas binnen 5 minuten was de wolken laag opnieuw aanwezig en er was geen spoor van zonneschijn of blauwe hemel.

Als wij niet dat kort ogenblik hadden gezien en de gordijnen een paar minuten later geopend hadden wij het gemist..

Je moet echt open staan om zulke mooi momenten te ervaren, dat is hoezo leven in het moment zo belangrijk is.

Belangrijk is je perspectief, 5 minuten zonnenschijn zijn nu waardevol voor mij, in het verleden was het een teleurstelling geweest.

Vroeger dachte ik vaak dat mijn glas half leeg was en nu denk ik dat het halfvol is.

Mijn bezoek aan mijn geboorteland in 1997 was erg belangrijk, het heeft me herinnerd aan waar ik vandaan kom, en wie ik ben..

Het was mooi in Trinidad, om zo vele verschillende mensen te zien, en zo gelukkig coƫxisterend, het is prachtig om te zien hoe alle groepen hun grote feesten zoals Eid en Divalli samen vieren.

Iedereen heeft kaarsen op hun veranda's op Divalli en iedereen viert Kerstmis door de Kerstman te zien aankomen in een helikopter op de Savannah.

Het was gebruikelijk dat de Kerstman alle kinderen een appel van Canada gaf.

Kerstmis in Trinidad betekent grote mooie rode appelen van Canada, en wij kinderen waren altijd blij met deze traktatie.

Belangrijke afspraak vanmiddag, ik had gisteren gevraagd of 3 van de mensen pas om 14.30 uur zouden komen in plaats van alle 6 om 14 uur.

Elwin controleerde of de stoel mij adequate steun gaf, en Ludwine controleerde of mijn bekken correct werd geplaatst.

Zij waren allen met me eens dat er een paar aanpassingen die; nodig waren.

Elwin deed een paar vandaag, maar moet maandag voor de laatste terugkomen; hij nam iets weg onder mijn oksels wat te strak zat.

Nadat hij de laatste aanpassing op maandag doet, dan kan ik het testen tot zij terug komen in januari voor de definitieve evaluatie.

Nu ben ik zeer vermoeid, heb van 13. 30 tot 18.30 slechts 5 uren maar het voelde veel langer.

Richie was vandaag een ster geweest, hij stond vroeg op en nam de honden naar het park en kwam toen naar huis, deed mijn been oefeningen en been massage en gaf mijn mijn baclofen pillen.

Hij heeft schoon gemaakt, alvorens hij mij uit bed te halen om te wassen en aan te kleden, zo dat ik klaar was om 13.30.

Nadat zij weg waren om 16 uur deed ik 40 minuten been oefeningen aan de Motomed en babbelden met Richie in de woonkamer.

De rode Kerstboom ziet er nog prettier uit dan afgelopen jaar.

De honden en Richie en ik werden opgewekt en vrolijk omdat ik ook in de woon kamer was.

Ben terug na bed gegaan vlak na 18.30 uur, wij verheugden ons allebei op een prettige ontspannen avond, Richie en ik heeft verdiend.

No comments: