Tuesday, June 23, 2009











Zeer goed weer voor het begin van de zomer, iets wat niet zo vaak is gebeurd in de laatsten jaren.

Het begin van het tennis op Wimbledon is meestal het signaal dat het voor 2 weken regent.

En wanneer het regen is op St Swithins Dag dan zeggen ze gebeurd het voor 40 dagen en dat betekent geen zomer.

Dit jaar is het blijkbaar anders en 21 en 22 waren fijne dagen alhoewel het op regen leek op de 21 juni.

Jammer dat het niet zo lekker warm kan zijn het hele jaar, dat heeft mijn voorkeur maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren in Noord Europa.

Gelukkig heb ik het in de gaten want dit kan mijn kijk op de wereld beïnvloeden.

Doe mijn best om altijd en half vol glas te zien en niet een dat half leeg is.

Het is belangrijk dat ik bewust leef en dat ik mezelf goede gewoontes aan leer en niet slechte gewoontes.

Toen ik besloot om in het moment zelf te leven moest ik erst mechanisch doen en elke dag moest ik mij herinner aan mijn besluit tot het in geprint was.

Het is zeer interessant om te zien wat een effect een positieve instelling heeft niet slechts op mij maar op Richie en onzer vrienden.

Ieder heeft er voordeel aan een positieve instelling, denk het heeft een groot effect omdat wij emotionele mensen zijn.

Ben blij dat ik het besluit heb genomen, het heeft een goede uitwerking.

Heb ook gezien dat het veel beter is voor mij en mijn omgeving wanneer ik duidelijk voor iets vraag dat maakt het leven voor ons allen makkelijker.

En een makkelijke leven maakt mensen blij en blije mensen betekent meer blijheid.

Heb net 3 aardbeien van onzer aardbeien plant gegeten en Richie was dicht bij de tomaten planten en ruikt even heel sterk na tomaten wat heerlijk is.

Vind het heel spannend dat Richie verschillende planten op het balkon heeft geplant wij hebben aardappels en tomaten en paprika en hete pepers en basilicum en koriander en thymme en aardbeien.

De zomer begint los te barsten hoop dat het niet te warm word want dan worden de MS symptomen erger ach ja dan moet de ventilator dag en nacht aan staan.

Marianne verwacht ik zo met lekker broodjes van de Surinaamse winkel Surima, zij brengt pom en bakkeljauw en tempe broodjes en blikjes zuurzak en guava sap.

Ik ga genieten van deze dag.

No comments: