Friday, January 22, 2010

Goed Nieuws.











Had briljante nieuws vorige nacht, niet lang nadat Mort van @ Caring and Sharing zijn lokaal Parlementslid gesproken had.


http://mortonlake-caring-and-sharing.blogspot.com/2010/01/coincidence-or-not.html


Mort krijg plotseling een telefoon gesprek van Sociale voorzieningen en hij heeft nu een afspraak volgende week om een nieuw zorgplan op te stellen.

Hij heeft dit al afgelopen september aangevraagd zonder succes en zonder respons en met teveel stress.

Blij dat nu iets definitief gaat gebeuren, hoop dat het resulteet in betere hulp voor Mort's moeder en voor Mort zelf.

Het was briljante werk door Mort om zijn parlementslid om hulp te vragen en zoals zo vaak het geval is heeft het huidige parlementslid een directe lijn na de Sociale voorzieningen.

Het resultaat is een afspraak volgende week voor een nieuwe beoordeling van hun zorg plan.

Ik hoop Mort dat jij laat precies zien hoe moeilijk jij het heeft en hoeveel hulp jij en je moeder nodig hebben.

Doe niet wat ik bij mijn eerste indicatie afspraak deed waar ik probeerde dapper te zijn en ik kreeg niet de correcte indicatie om te verhuizen na een aangepast huis.

Gelukkig werd ik doorverwezen naar de Rehabilitatie kliniek (RCA) in november 2006 en zij hebben dit recht gezet..

Zij adviseerden mij ook over de rolstoel en zij kregen mijn indicatie voor mijn nieuwe huisvesting opnieuw geclassificeerd, helaas moesten wij nog eens 6 maanden op onze nieuwe huis wachten.

Wij hebben een jaar gewacht op onze nieuwe huis, waar ik zonder gedragen te worden na buiten kon.

Het is jammer dat de Huisvesting en de Sociale voorzieningen niet sneller kunnen handelen.

Wanneer wij al in de zomer van 2006 een nieuw huis hadden gehad, dan had ik nog wat onafhankelijkheid gehad.

Helaas tegen de tijd dat wij konden verhuizen kon ik niet meer zelfstandig na buiten gaan.

Het is goed om alles te laten zien en hun niet te beschermen van de feiten van je leven als gehandicapte, voor de mensen die dit werk doen is het business (werk) en wij moeten het ook zo zien.

Hopelijk dat op deze manier wij de zorg, steun en de hulp en hulp middelen kunnen krijgen die wij nodig hebben.

No comments: