Thursday, January 14, 2010

Koude Donderdag.














Ton, van de Rehabilitatie kliniek, kwam gisteren om te zien of het wondje kleine geworden was, toen ik hem zag barste ik in tranen.
.
Niet tot dat ogenblik had ik me gerealiseerd hoe gestrest ik was geweest, vooral omdat Richie geen commentaar had gemaakt.

Zo was het een grote hulp toen Ton, het zag en zei dat het de helft van wat het was afgelopen week..

Wat goed om deze goede nieuws te horen gisteren, het was een enorme klap geweest om niet te kunnen zitten, tot de huid opnieuw is geheeld.

Heb opgemerkt dat mijn spieren in mijn torso werkelijk de steun van de aangepaste stoel nodig heb, zelfs is het slechts 60 minuten per dag.

Dat is tijd uit bed dat goed voor de spieren is anders worden zij nog zwakker werden.

Op dit ogenblik omdat ik niet in de rolstoel kan zitten, moet ik mijn been oefeningen in Motomed in de douche stoel doen, die me geen steun geeft.

Ik merkte laatst dat ik ook mijn lagere arm spieren opbouwde omdat ik mijn armen moest gebruiken om me oprecht te houden.

Aan het eind van de oefening voelde het alsof ik gewichten heb gedaan, en ik was uitgeput.

Vandaag is een bezige middag geweest, eerst een sociale bezoek van Anne met lekker garnalen broodjes.

Wij gedronken een zeer verfrissend en heerlijk zwarte kersen sap en gebabbeld, het was een gezellig bezoek.

Echt droevig dat Mathilda, mijn fysiotherapeut op het ijs is gevallen en heeft haar pols gebroken, dus helaas geen fysio vandaag.

Kreeg het droevig bericht op onzer antwoord apparaat,dat zij in het ziekenhuis voor behandeling was geweest en me aanstaande maandag weer ziet.

De laatste afspraak was met mijn goede ergotherapeut Ludwine, die haar collega Johanneke bracht om haar aan mij voor te stellen.

Zij scheen een zeer aardige persoon te zijn, zeer alert en ik denk dat zij mij goede steun zal geven.

Verheug me om mogelijkheden die mijn leven beter kunnen maken in de nabije toekomst met Johanneke te bespreken.

Schijnt dat de sneeuw en het ijs nu spoedig beginnen te smelten, wat erg fijn is na een maand van ijs en sneeuw.

Vandaag was een goede dag; Ik geniet zeer van deze namiddag en avond.

No comments: