Thursday, January 21, 2010

Om Hulp Vragen.











Pictures of January.

Bezocht Cranky @ Musings of a Cranky Caregiver en las dat zij het moeilijk vindt om hulp te vragen.


http://musingsofacrankycaregiver.blogspot.com/


Ik vond het ook altijd moeilijk om hulp te vragen, denk dat vele mensen een probleem hebben om hulp te vragen, maar het is eigenlijk goed om hulp te vragen.

Het versterkt en bevestigt dat er banden tussen mensen zijn, dat wij allemaal deel uitmaken van dezelfde stam.

Ook voelen mensen zich meer gewaardeerd wanneer zij om hun hulp worden gevraagd.

Merkte dit op toen ik vrienden over mijn diagnose van Primaire Progressieve MS in 2006 vertelde.

Ik vond het zeer moeilijk in de de eerste weken om er over te spreken nadat de neurologen ons de diagnoses had verteld.

Was verbaasd dat vrienden mij bedankten dat ik het aan hun had verteld, ik begon te zien dat mensen zich bevestigd voelen als vrienden wanneer je ze vraagt voor hun hulp.

Ik vond het zeer leerzaam dat vragen niet alleen voor de vrager goed is maar ook de mensen die gevraagd worden.

Had het vroeger verkeerd ingeschat, zag toen niet dat iemand om hulp vragen hun een kans geeft om te glansen.

Denk het een belangrijk stuk van onze connectie met elkaar is, dat wij anderen laten weten dat wij hun serieus nemen, en dat hun vriendschap en steun belangrijk is.

Soms kunnen vragen om hulp van Ciz en de hulp verlening zeer moeilijk en tijdrovend zijn.

Mort @ Caring and Sharing heeft al sinds afgelopen september om meer hulp en een nieuwe zorgplan gevraagd.

http://mortonlake-caring-and-sharing.blogspot.com/

Hij zorgt voor zijn moeder terwijl hij zelf MS heeft plus hart en rug problemen

Hoop dat hij hulp krijgt voor dat hij in februari naar het ziekenhuis moet.

Bezocht Steve @The Wheel of Fortuna

http://spinfortunaswheel.blogspot.com/

En las dat BR vanaf deze dinsdag palliatieve verzorging krijgt van een hospice, en deze hulp krijgt hij thuis.

Vertelde Richie en hij zei dat hij opeens realiserede dat dat is wat ik min of meer heb aangezien ik slechts Baclofen voor mijn spasmes en THC voor de pijn neem en om te slapen en af en toe een slaap pil.

Ben blij dat ik in Nederland leef en ik hier THC kan gebruiken en wanneer het teveel wordt kan ik hulp vragen om thuis te sterven.

Dat is veel beter dan tussen 3.000 en 5.000 euro te moeten vinden om naar Zwitserland naar de kliniek van Dignitas te gaan.

Jij moet er ook zelfstandig kunnen reizen, dus ik had er al een aantal jaren geleden moeten gaan lang voor het nodig was.

Het is een scandal dat ander landen hun burgers niet hun eigen waardigheid laten behouden zodat zij kunnen kiezen wanneer zij sterven

Wij nemen de verantwoordelijkheid voor ons leven waarom kunnen wij niet ook besluiten wanneer wij sterven.


No comments: