Sunday, January 24, 2010

Gevoelig zijn is belangrijk voor Indicatie.













Het is belangrijk om duidelijk te zijn met de persoon die je komt evaluren voor de indicatie die je nodig heb.

Wanneer je het niet doet, loop je kans dat je niet de hulp en de hulp middelen krijgt.

Eerlijk zijn met het lid van de evaluatie team is zeer belangrijk, maar dit kan uiterst moeilijk zijn.

Het is zeer moeilijk om deze beoordeling het hoofd te kunnen bieden.

De leden van het evaluatieteam moet duidelijk kunnen zien wat men wel en niet kan doen, belangrijk om je niet te schamen.

Het is belangrijk dat zij begrijpen dat de stress van een progressive ziekte het moeilijk kan maken om hulp te vragen, en alles te laten zien.

In het begin merkte ik op dat ik liefs niet wilde weten over de progressie van mijn Primaire Progressieve MS.

De leden van het evaluatieteam moeten begrijpen dat het moeiljik is voor de persoon zelf om te weten wat zij nog kunnen doen

Het is belangrijk om te zien wat een persoon kan doen zonder de geest van iemand door ongevoeligheid te verpletteren.

Mary @ Travelogue for the Universe heeft mij aan het denken gezet over de consequences als het lid van de evaluatieteam de cliƫnt niet op een gevoelige manier behandelt.

http://traveloguefortheuniverse.blogspot.com/

Zij maakte mij attent dat een ongevoelige behandeling iemand te vaal stress kan geven wat niet goed is voor MS.

Zij moeten de waardigheid van de persoon beschermen vooral wanneer hun progressieve ziekte reeds zo veel weg heeft genomen.

No comments: