Friday, January 01, 2010

Het Nieuwe Jaar.











Indiaanse Kunst

Gisteren begon de ochtend met een klap toen één van die Chinese vuurwerken recht onder mijn slaap kamer raam werd afgestoken.

Op regelmatige intervallen door de dag werd vuurwerk afgestoken, sommige zeer dichtbij anderen in nabijgelegen straten, maar alle zeer hoorbaar.

Zij waren niet de favoriete geluiden van onze honden, gelukkig had Richie hun vroeg na het Amsterdamse bos genomen voor 2 uren, zodat zij vrij ontspannen waren.

Plus Richie had nieuwe speelgoed en pens voor hun eten gekocht en een hele zak pens staafjes.

In de vroege avond waren er veel vuurwerk, het was heel grappig hoe het dramatisch ophield toen iedereen na binnen ging om te eten

Mijn tante Herrad telefoneerde me zeer vroeg om me het beste voor 2010 te wensen, het was aardige met haar te spreken.

Vanaf 8 uur was er weer meer vuurwerk, dit gebeurde in golven, af en toe moesten wij de muziek harder zetten.

Het was prettig om in de woonkamer met Richie te zijn; het was plezierig om de oefeningen op de Motomed naast de kerstboom te doen.

En om met Richie te babbelen terwijl hij ons avond eten maakte, heb mijn tante Sigrid gebeld in Canada, die onmiddellijk zei ze, ‘’ maar ik wilde je morgen telefoneren’’.

Toen ik haar vertelde dat ik haar stem meteen moeste horen toen hield zij op te protesteren, in feite klonk zij heel blij.

Ook heb ik getelefoneerd met drie goede vrienden, in Liverpool, Wally en Frits in Frankrijk, en John in Glasgow, jammer heeft geen van hun een computer
.
Ik vraag hun zeer hoopvol elk jaar of zij een computer hebben maar tot op heden niet, zelfs proberend om mijn tante Sigrid in Canada te overreden om online te gaan.

Zij zelf zegt het jammer is dat zij geen computer heeft en mij niet kan e-mailen.

Het was mooie om te spreken met mijn beide tantes en onze goede vrienden, om middernacht riep ik een paar mensen, zij waren helaas niet huis, sprak mijn goede vriendin Angela in Devon, zij klonk vroilijk.

Dan keken wij na de Hootenanny van Jools Holland, zijn speciale Oud en Nieuw muziek programma, zoals altijd was het briljant.

Tom Jones en Kelly Jones van de Stereophonics zangen zeer goed samen.

Kasabian en Dizzie Rascal speelden, en Dave Edmunds, Paloma Faith, Florence en the Machine, Paolo Nuttini en twee zeer goede gitaristen.

Het was een fijne show die twee uren duurde.

Alles bij elkaar was het een zeer plezierige nacht, om middernacht was er niet zoveel lawaai als gebruikelijk.

Het was niets in vergelijking met vorig jaar en alle jaren sinds 1982 wanneer het vuurwerk begon voor middernacht en doorging tot minstens 2 uur en sommige jaren tot 3 uur.

Vorge nacht duurde het slechts 30 minuten en om 1 uur was het helemaal over, schijnt dat het te koud was met een noordoostelijke wind en sneeuw.

Ik werd een beetje aangeschoten van de rum in de vroege avond en om middernacht dronk ik vrij veel proseccio en inhaleerde veel THC, het was een zeer goede nacht hier.

Vandaag is het been mooie heldere zonnige en koude dag, tot dusver is het stil met weinig tot geen mensen op straat.



No comments: