Monday, February 08, 2010

MS Centrum.












Een vriendin in Schotland vertelde mij over het Revive MS Centrum dat een groot steun punt is in Glasgow en het westen van Schotland.

http://www.revivescotland.org.uk/contact.html

Zij hebben fysiotherapie, aroma therapie, reflex therapie, hyberbaric, en een hele lijst van andere activiteiten zoals acupunctuur en pedicure.

Er zijn MS Centrums in alle grote steden in England, Wales en Schotland.

http://www.msrc.co.uk/

In alle centrum is het volgende beschikbaar:

Aromatherapie
Acupunctuur
Meditatie
Schoonheids Therapie
Verpleegster
Adviseren
Osteopathie
Chiropodie
Beroeps Advies
Geneeskunde
Fysiotherapie
Dieet
Pedicure
Reflexologie
Reiki
Shiatsu
Kapsalon
Logopedie
Tai Chi
Homeopathie
Incontinentie advies
Trilplaat
Yoga
Massage
Manicure
Hyperbaric Kamer

De MS centrums zijn uitstekend, het is droevig dat wij hier in Nederland zoiets niet hebben.

Er is nergens in Nederland een plek waar mensen met MS elkaar kunnen ontmoeten of van therapien en middelen gebruik kunnen maken.

Hier is de Nederlandse website

http://www.msvereniging.nl/

De MSVereniging website heeft een beetje informatie maar weinig anders, er is zelfs digitaal geen mogelijkheid om meer te doen.

De website van MSVN Amsterdam kan alleen gebruikt worden om te lezen.

http://www.msvnamsterdam.nl/index.html

Zij schijnen minder op hun website te hebben in 2010 dan in 2006.

Ik probeerde om een bericht te plaatsen over een te beginnen Skype groep zodat mensen die niet mobiel zijn met ander MS'ers konden spreken maar dat wilden zij niet plaatsen.

In Amsterdam organiseren zij maandelijks thee van 14 uur tot 17 uur op het kantoren van de Stichting Gehandicapte Organisatie Amsterdam (SGOA) vanaf september tot juni.

Er zijn thema's voor deze bijeenkomst dit jaar is er slechts één over belasting teruggave.

De mensen die gaan zijn één kleine groep die dichtbij wonen.

De MS zwem groep was alleen voor mensen die nog wat mobiliteit hadden.

Het zwembad is voor gehandicapten helaas hadden zij geen zwembad lift en ook geen titlift.

Kon vandaag geen vermelding van het zwemmen vinden op de MSVNA website, denk dat zwemen niet meer gebeurd.
.
MS Centrum zouden hier briljant zijn en zouden goed gebruikt worden, in mijn buurt alleen zijn er 16 mensen met MS.

Het is echt jammer dat de website van de MSVN geen tastbare steun aanbied.

Misschien ben ik cynisch maar het lijkt mij een aardige baan om voor de MS Vereniging te werken, ook als vrijwilliger.

‘'Oh ik werk vrijwillig voor MSVN ''

Ik ben nu niet meer een lid van de Nederlandse MS Vereniging vond dat zij niets voor me hadden..


No comments: