Tuesday, February 02, 2010

Ik geniet van alle ogenblikken vandaag
















Vorige nacht gehoord van Richie dat het park opnieuw bevroren was, al het water was opnieuw ijs.

Het is een weer een ontspannen dag waar van ik geniet, het heeft de hele dag geregend en al de sneeuw is nu weg.

Een goede vriendin Cecile kwam ons te bezoeken wat zeer aardig was, wij hebben een glas proseccio gedronken en even bij gebabbeld.

Niet een slechte manier om een regenachtige middag door te brengen, wat leuk is dat het merkbaar was dat het reeds iets langer licht blijft.

Goed om te zien dat het al gebeurd op 2 februari.

Heb Terry Pratchard gezien in de Dimbleby lezing op BBC 2 gisteren nacht, waar hij een verandering in de wet eist zodat mensen kunnen kiezen wanneer zij willen sterven.

Het was een bewogen lezing die door Tony Robinson (Balderick in Blackadder op TV) wordt gelezen omdat Terry niet meer zo goed kan lezen.

Hij is gediagnostiseerd met Alzheimer en wil niet afhankelijk van zorg zijn wanneer zijn ziekte vordert en hij niet meer voor zich zelf kan zorgen.

Hij heeft benadrukte dat hij niet wilde sterven, hij net als ik willen weten dat wij `'kunnen zeggen nu is het genoeg, laat me nu sterven' sat onzer wens gerespecteerd word,zodat wij nu kunnen leven.

Leven nu en genietend van al de ogenblikken zonder enige zorgen over wat de toekomst brengt.

Ik geniet van alle ogenblikken vandaag en verheug me op morgen en wat de nieuwe dag brengt.

No comments: