Monday, February 15, 2010

Communicatie maakt het Leven goed.













Gisteren schreef ik dat van plan was zo lang mogelijk te schrijven over hoe het leven is met mijn primaire progressieve MS.

Zelfs wanneer ik problemen heb, wil ik blijen schrijven eerst met behulp van Dragon Naturally Speaking; dit is een goede stemcherkenings software.
.
Je moet veel oefening zodat de software je stem begrijpt en kan erkennen en gegevens opbouwen die schrijven zullen helpen.

Zodra ik problemen met mijn stem heb zal ik Dragon gebruiken.

Wanneer ik spreek problemen heb zal ik Brainfingers gebruiken.

Dit is software waar u een hoofdband draagt, de software makers zeggen uw je gedachten worden gelezen en vertald in taal.


http://www.brainfingers.com/
(de V.S.)

Het is briljant om te weten dat deze mogelijkheid bestaat

Ik ben van plan om een demonstratie van de software te vragen zou willen zien hoe het werkt.

Zeer nieuwsgierig hoe je gedachten worden op geschrijven, denkt dat Brainfingers de manier is om je volledig uit te kunnen drukken.

Op de websie van Brainfingers staat het volgende:

De hardware en de software van Brainfingers zijn totaal hands-free te gebruiken.

Je draagt een hoofdband die elektrosignalen van uw gezichtsspieren, oogbewegingen, en brainwaves opnemt.

De software decodeert deze signalen in virtuele vingers of Brainfingers.

Mensen met een handicap zoals CP, ALS, M.D., M S etc.

Ik denk het zeer goed klinkt, heb net een e-mail naar het Nederlandse bedrijf verzonden en hen gevraagd voor een demonstratie van de software.
http://www.heservis.nl


Hoop dat ik nog lang kan tikken, maar merk elke dag dat het meer van een strijd voor me wordt.

Het bewegen van de muis begint te voelen alsof ik een grote kei een eindeloze hoge heuvel oprol en vaak kom ik niet na de top.

De muis valt vaak van mijn hand en wijst in de verkeerde richting en ik moet Richie vragen om binnen te komen en het zo neer te zetten waar ik het opnieuw kan gebruiken.

Er zijn tijden wanneer mijn wijsvinger niet kan bewegen, ik kan de muis wel bewegen maar kan nergens op klikken.

Dit is afschuwelijk frustrerend, dan lig ik hier in bed met met laptop wat nutteloos is omdat mijn vingers hebben opgehouden te werken, en mijn vingers trillen wegens verkeerde zenuwsignalen.

Op het ogenblik dat mijn hand en vinger niet meer functioneren ga ik Brainfinger gebruiken dan ben ik nog in contact met de blog wereld.

Hoop dat dit lang door gaat, heb gemerkt dat het zeer belangrijk is om een stem te hebben, realiseren mij nu dat communicatie een belangrijk deel van het leven is en het goed en lonend maakt.


No comments: