Friday, November 19, 2010

Vrijdag's Trieste Nieuws.

 

Claude Monet


http://nl.wikipedia.org/wiki/Claude_Monet



Gisteren was ik opnieuw in het ziekenhuis, enkel voor mijn bloeddruk te meeten, jammer dat zij dit  niet hebben kunnen doen afgelopen week Donderdag.

De hele dag  was gedomineerd door Stadsmobiel en het ziekenhuis, en alles slechts voor een snel bezoek met een aardige vrouw, die  mijn bloeddruk mat.

En toen  moesten wij 45 minuten wachten op het busje, daarna waren wij thuis en behoorlijk vermoeide.

Heb mij druk gemaakt over vandaag en ongerust gemaakt over Spike’s MRI in Utrecht.

Twee vriendinnen waren hier vandaag, was zeer goed van Anne en van Anja dat zij hier waren.

 Goed om zulke goede vrienden als hun te hebben,  om bij te draaien en voedsel en drank voor mij te organiseren.

Heb helaas slechte nieuws van Richie gehad om 16 p.m de MRI heeft aangetoond dat het geen hernia was maar een tumor in fe ruggegraat van Spike is.

Zo veronderstel ik  dat wij een zeer moeilijk besluit moeten nemen volgende week en Richie moet  onze kleine schat naar de dierenarts nemen voor de laatste keer.

Zeer moeilijke besluiten, maar die moeten wij nemen, het is de plicht van goede zorg die wij onze kleine vrienden beloofden toen wij ze namen.

Dit zijn moeilijke besluiten voor ons en zal afhangenf van de levenskwaliteit voor onze kleine schat Spike.

Dat is de belangrijke vraag en de enige die geldig is, en niet wat wij willen.

Wat wij wilden was Spike die gezond en gelukkig was  en altijd rond lopend of naast mijn bed of rolstoel zat en mij bekeek en een spel wilde.

Begon opeens te huilen, slechts drie uren sinds Richie om16.00 getelefoneer had dat hij in Utrecht vast zat omdat er een brand op een trein is geweest zodat er vanavond geen treinen waren tot 04.00.

Hij is een lift beloofd door een andere passagier die opgehaald werd door zijn vrouw.


Zij waren eindelijk thuis om 20.00.

No comments: