Saturday, November 27, 2010

Van De Ogenblikken Genieten, Dat Is Mijn Beste Optie.

 


Spike's Nieuwe Rolstoel.
Sinds 2000 zijn de winters milder en vochtiger geweest, zodat sneeuw en deze koud weer        reeds in November niet hier is gebeurd sinds 1993.

Verzond net een mail naar een mooie vriendin, die bij een yoga vakantie in Devon in 1973 heb ontmoet.
Kan haast niet geloven dat het nu al 37 jaar geleden is, zij zeggen  dat de `tijd vliegd’ en het is zo waar, 37 jaar geleden wasren wij bij op een prachtige vakantie in het mooi Devon.

 Zeer goed om nu nog om in contact met Pam te zijn, met vrienden in contact blijven is altijd belangrijk voor mij geweest.

Mijn gissing is het moet iets hebben te maken met het verlaten van Trinidad, zoals wij het deden, waar ik niet werd verteld werd dat wij voor goed weg gingen.

Ik dacht enkel dat aangezien wij naar Europa tweemaal op vakantie waren geweest, dat het een vakantie was,  ik verheugde  mij op het zien van mijn Duitse nichten en neven.

Maar niet ten koste van al mijn vrienden en grote familie in Trinidad, ik zou hun geschreven hebben wanneer ik de namen en adressen had opgeschreven.

Ik had geen adresboek met de adressen van al mijn vrienden en ik hoorde nooit meer wat van geen van mijn vele vrienden nadat wij Cascade,Trinidad in 1962 verlieten.

Wens nog dat op de een of andere manier ik mensen kon vinden die zich herinnerde aan  mij in Trinidad, het zou zo goed zijn om van mij vrienden van toen te horen..

 Het was niet aardig om zo plotseling geen vrienden te hebben, echt afschuwelijk, herinnern het zeer goed, en gis dat al deze gedachte zijn teweeg gebracht door de mail van Pam, waar ik opeens moest denken aan al mijn vrienden van vroeger.

Voel mij zeer gevoelig vandaag over  het verlies van al mijn belangrijke kinder vriendschappen en m ijn grote familie plus het verlies van beweging in vingers, handen en armen en mijn torso die teveel beweegd.

Maakt mij zeer ongerust dat sinds de supra pubis katheter operatie mijn conditie schijnt slechter te zijn

Ik heb nu zelfs nog meer aanpassingen in bed nodig, dan ik had, omdat ik mij constant beweeg en instort en mijn lichaam hangt  raar na alle kanten, het is  niet meer gemakkelijk om te  zitten in bed..

 Niet aardig om te voelen hoe mijn handen, vingers en armen kracht verliezen, een enge idee dat vrij spoedig die functies totaal zullen ophouden.

 Ik ben daar zeer bang voor, maar ik kan niets aan verandern om de vooruitgang van deze ongelooflijk onplezierige en onvoorspelbare ziekte tegen te houden.

 Zal mijn zeer best doen om kalm te blijven en vrolijk en positief en van de ogenblikken te genieten, dat is mijn best optie.



No comments: