Monday, November 01, 2010

Koude, Grijze Eerste November Dag.

 
Wassily Kandinsky.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wassily_Kandinsky
 
Hier is het  al 1 November, het is een grijze dag,geen zon en geen blauwe hemel, en op de BBC radio, waren zij opgewekt over dat de temperatuur bijna 15 c. is.

Wow bijna 15 c dat is bijna zachte zomerweer, in mijn dromen is dat ook zo, maar hier in de  werkelijkheid is het een koude en grijze donkere dag.

Ik zei Konijn, Konijn zodra ik wakker en bewust was; omdat het de begin van de maand is, iets wat mijn vader mij leerde toen ik ongeveer drie jaar oud was.

Realiseerde niet tot Richie het mij vertelde dat het nog van de oude godsdienst is van aanbidders van de Godin Oestre was.


‘’ Modern-day Easter is derived from two ancient traditions: one Judeo-Christian and the other Pagan. Both Christians and Pagans have celebrated death and resurrection themes following the Spring Equinox for millennia. Most religious historians believe that many elements of the Christian observance of Easter were derived from earlier Pagan celebrations.
The equinox occurs each year on March 20, 21 or 22. Both Neopagans and Christians continue to celebrate religious rituals linked to the equinox. Wiccans and other Neopagans usually hold their celebrations on the day or eve of the equinox. Western Christians celebrate Easter on the Sunday on or after the full moon that follows the nominal date of the Equinox -- MAR-21. The Eastern Orthodox churches follow a different calculation; their Easter celebration is often many weeks after the date selected by the Western churches.’’

Toen ik vanochtend wekte waren mijn armen strak gevouwen over mijn borst, het scheen eeuwen te zijn om mijn armen te openen en hen boven op het dekbed te krijgen.

Heb opgemerkt dat mijn armen stijver en minder makkelijk te gebruiken zijn, voelt zeer zwaar en onhandig, hoop dat het met mijn oefeningen de tijd zal uitrekken dat ik hen kan bewegen.

Het is niet gemakkelijk om mijn rolstoel deze dagen te sturen maar ik doe mijn best en zal mijn best doen om zolang mogelijk mobiel te blijven.

Wanneer ik de rolstoel niet meer kan sturen, dan zal ik een elektrische rolstoel nemen dat Richie kan sturen, maakt mij niet uit zolang ik mobiel kan zijn en buiten gaan.




No comments: