Sunday, November 07, 2010

Een Hinderlijke Systeem.



Karin Kuhlmann.
http://www.karinkuhlmann.de/DigitalWorlds/bios/bios.html




Op Maandag afgelopen week was mijn ergotherapeut hier om diverse dingen te bespreken, was een shocker om te ontdekken dat wat mij gewoonlijk een ogenblik nam van onze slaapkamer na de woonkamer te komen in de elektrische rolstoe vergde nu 5 minuten.

Wij waren allemaal geschokt en toen was het o.k. voor de rest van de week tot gisteren toen het nog slechter dan Maandag ging.

De volgende ronde van bureaucratische formaliteiten begint nu te gebeuren, aangezien mijn rechte arm niet meer goed functioneert, heb dus een alternatief   besturings systeem nodig dat achter op de rolstoel wordt geïnstalleerd zodat Richie kan sturen.

Dan kan ik weer na buiten gaan, omdat sinds Maandag mijn arm zo slecht is bijna, dat mijn besturing bijna niet maar mogelijk is, hoop dat ik uit de woning zal kunnen rollen.

 En in en uit de smalle lift en in de stadsmobiel busje deze komende Donderdag voor de het ziekenhuis afspraak, en 17 November om naar het concert van de Drive by Truckers in Paradiso te gaan en 26 November voor de operatie.
Ga later een diazepam van 2mg nemen en zal mijn spieren ontspannen zodat ik  beter kan sturen, hoop dat het werkt aangezien deze situatie mij nu teveel wordt en ik wil niet dat het mij opfokt.

Denk dat het twee maanden+ wachten word voor  dat het gaat gebeuren en dit na vele afspraken, voor dat zij beslissen wat de beste oplossing is voor mij.

Het zeer waarschijnlijkJanuari zou kunnen zijn alvorens ik de besturing achter op de rolstoel krijg, jammer want die heb ik nu werkelijk  nodig, anders zal ik binnen blijven wat geen leuke vooruitzicht is.

Haat werkelijk hoe lang de bureaucratie hier duurt om om wat gedaan te krijgen, wat wens ik  dat ik rijk was of  de lotterij zou winnen zodat wij konden  kopen wat ik nodig had en niet elke keer maanden moeten wachten om iets te krijgen.

Er zou een snelle systeem moeten komen voor mensen met progressieve ziekten, die dat nodig hebben omdat tegen de tijd dat iets door de gebruikelijke procedure is geweest het drie later maanden is.

De procedure is gewoonlijk twee tot drie vergaderingen, dan nemen zij een besluit, dan een vergadering met de leverancier en dan gaat de aanvraag  naar de Gemeemte die akkord moet gaan en dat vergt altijd twee maanden en slechts dan kan het worden besteld.

Een hinderlijk systeem dat niet goed is voor de mensen die hulp hulp nodig hebben en heel slecht is voor mensen met progressieve ziekten  wiens conditie net als  mijn conditie niet statisch blijft.



No comments: