Tuesday, November 02, 2010

Een Deur Sluit En Een Andere Opent.

 

Zdzislaw Beksinski.
Het ontdekken gisteren van hoe zwak mijn rechte hand en arm was, was een reusachtige schok voor me, ook voor Richie en zelfs voor Johanneke, mijn ergotherapeut.

Zij kwam aan vlak alvorens ik klaar was en zij zat in de woonkamer wachtend op mij om daar na toe te rollen.

Zodra ik klaar was wilde ik snel na haar toe gaan, dit is wanneer ik opmerkte dat mijn rechte hand en arm niet goed functioneerde.

Het was 3 tot 4 minuten tot ik kon rond draaien, alvorens ik met grote moeite uit de slaapkamer kwam en na de woonkamer rollen.

Niet alleen deden mijn arm en hand het niet, maar zij waren ook zeer pijnlijk en het was ook eng.

Mijn rechte hand en arm waren plotseling en zeer snel zeer zwak geworden, verbazend om op te merken hoe weinig sterkte mijn rechte arm nu heeft.

Johanneke vertelde mij over een verscheidenheid van aanpassingen die aan de rolstoel kunnen worden gemaakt zodat ik mobiel kan blijven.

Blijkbaar er zijn verscheidene manieren voor mij om de rolstoel te sturen,  twee hiervan zijn:

Sturen met de kin.

Door door een buis te blazen.

En het kan worden aangepast zodat Richie de rolstoel van achter kan sturen, niet mijn voorkeur maar het zou betekenen dat ik na buiten kan gaan.

Het goede is dat het zal betekenen dat ik veel meer na buiten zal gaan dan ik nu doe en dat is waar ik  mij nu op zal concentreren.

No comments: