Tuesday, January 04, 2011

Maandag, 3, Januari 2011. Genieten Van Het Moment.




 
 The Swing.
Jean-Honoré Fragonard

http://en.wikipedia.org/wiki/Jean-Honor%C3%A9_Fragonard


Vandaag is een klassieke donkere koude maandag in Januari geweest; Ik ben altijd verrast, elk jaar dat Kerstmis zo spoedig over is.

Ik houd van die dagen van December, wanneer alles schijnt te vertragen, en deze Kerstmis gaf me iets anders om aan te denken, wat  ik werkelijk nodig had.

Het betekende dat ik mij niet bezig hield met denken aan Spike, die niet meer hier is of mij teveel concentreer iover hoe mijn MS vorderen en wat daarna zal gebeuren.

Moeilijk om dit niet te doen, werkelijk uiterst moeilijk, ik slaag er meestal erin om niet bij  te blijven stilstaan over wat zal gebeuren, maar het is moeilijk niet dit te doen.

Tijdens de middag, vandaag waren mijn vingers vreselijk,  het was moeilijk te typen, kon  mijn vingers niet controleren, wat zeer frustrerend en verstorend was.

Grappig hoe nu mijn MS vordert en mijn handicap slechter wordt, ben ik niet zo onrustig over zoals ik in 2007 was, dat beteken  niet dat ik kalm en koel ben omdat ik geen van beiden ben.

Ik ben nooit koel in mijn leven geweest, hoewel ik zeker ben dat bij gelegenheden ik kalm ben geweest, dit was omdat iets anders doen meer verstorend zou geweest zijn voor mij.

Ik heb ontdekt dat ik reeds een nieuwe bril nodig heb; heb deze sinds vorig jaar April, wat mij ongerust maakt.

Omdat  het slechts negen maanden is, maar tenminstens kan ik er iets over doen en ik dat  zal ik doen.

Het is interessant te zien hoe kostbare het leven deze dagen is voor mij,  ondanks dat ik  nu zeer weinig kan doen.

Ondanks dat alles,  hoop ik dat ik wat meer tijd kan hebben, een jaar of twee of zelfs drie zou fijn  zijn.

Het verbaasd mij dat toen ik niet meer kon lopen en mijn MS begon zo snel te vorderen.

Ik kon mij niet veronderstellen hoe het leven zou zijn zo afhankelijke do7or mijn zwaar gehandicapt zijn.

  Maar dat leven is  nu  hier en en ondanks de pijn,  ongemak ben ik nog zeer bezig en geïnteresseerd met het leven.

En het genieten van het van ogenblik en het hou van hier zijn met mijn schat Richie.







No comments: