Sunday, January 02, 2011

Participeren In De Wereld.



Giorno Di Mercato, 1976

Expressionist Art.

Emilio Guiseppe Dossena.

http://en.wikipedia.org/wiki/Emilio_Giuseppe_Dossena


Wat ik het leukst van Internet vind, is de capaciteit om met mensen over de hele wereld te communiceren.

Internet is en eenvoudige en ongecompliceerde manier  om te communiceren en participeren.  

Niets vergelijkt met het genoegen om te spreken met mensen elke dag in de wereld en het delen van onze verhalen en informatie.

Ik krijg de kans om mijn adviezen, gezichtspunten en informatie te delen, wat nuttig zou kunnen zijn.

Mijn woorden worden niet veranderd door iemand anders, elke post, met de uitzondering van af en toe een interessante artikel, is geschreven door mij.

Mijn blog laat mensen commentaar geven, over wat bezoekers  denken en hun verhalen delen.

In de 4 jaar dat ik ben begon heb ik vele vrienden gemaakt en heel wat steun ontvangen en gegeven door mijn blog.

Ik krijg heel wat positief commentaren die mijn leven zo veel beter maken en tegenhoud dat ik  isolerend word.

Toen ik mijn diagnose van MS kreeg op 19 Juli 2006 begon ik mijn blog de volgende maand.

Om informatie over MS te krijgen en de moeilijkheden van  gehandicapt zijn bespreken.

En te schrijven over wat met mij gebeurde en met andere mensen met MS en zonder MS te communiceren.

Ik geloof dat het blogen mijn horizonnen heeft uitgebreid en ik zonder twijfel het Internet mijn leven heeft gered.

Het laat mij met anderen rond de wereld communiceren, zelfs wanneer ik niet mijn bed twee jaar kon verlaten.

Dit was vanaf Augustus 2008, wegens een decubitus wond, dit was definitief gehield in Augustus 2010 en ik kon weer in mijn rolstoel zitten.

Sinds begin 2009 schrijf ik een blogpost elke dag,  3 jaar geleden was dit ongehoord zou geweest.

Ik communiceer regelmatig met mensen die ik nooit heb gezien en helaas nooit zal zien.

Internet heeft mij de gelegenheid gegeven om met anderen te communiceren en deel van de wereld uit te maken.

Dat is wat Internet voor mij heeft gedaan, het laat mij niet alleen deelnemen  ondanks mijn MS kan ik nog steeds deel nemen.

Het heeft mij ondanks mijn zware handicap geholpen die door mijn MS word veroorzaakt te participeren niet alleen te consomeren.

Desondanks mijn MS kan ik nog steeds een deel van de wereld zijn.



No comments: