Friday, February 11, 2011

Cyril Word Blij.


 




Cyril and Marleen.

Beide afspraken gingen goed gisteren, eerst met Harm van Welzorg, die een collega, Arjan bracht om alternatieve besturing methodes voor rolstoelen te tonen.

Arjan toonde me verscheidene; twee hadden een joystick, zij hebben minder inspanning nodig

Een werd in werking gesteld met een vingertop, dan was er een kin besturing, die niet veel inspanning nodig had een met mond controle.

Dan kwam Beenhakker om de problemen met de douche stoel te zien, zij zullen ander materiaal voor het kussen en zij zullen het beter op de stoel bevestigen.

Wat een schok toen Harm zei het was zijn laatste bezoek, hij werd tegen zijn wil naar een ander regio geplaatst.

Jammer  aangezien ik hem sinds 2006 heb als consulent, en in die tijd heeft hij een goede  inzicht in mijn situatie opgebouwd.

Die inzicht plus empathie is zeer belangrijk in dit werk om mobiliteits voorzieningen te organiseren.

Cyril is begonnen minder bezorgd te zijn, hij was zo ongerust geworden vorige Zaterdag dat hij  in de duim van Richie beet, die scheen hem depresief te maken.

Later kon hij om knuffels en de speeltjes vragen, sinds Maandag is het merkbaar dat Cyril gelukkiger en minder nerveus is.

In plaats van ongerust te zijn loopt hij rond te spelen, en grommen gebeurt nu tijdens het spelen.

Uitstekend om Cyril zo te zien, fijn dat hij begint uit zijn depressie te komen en een band met Richie opbouwd en van zijn nieuw leven geniet.

Ik verheug mij op het zien hoe Cyril tot bloei komt en word een ontspannen gelukkige en speelse hond.


No comments: