Monday, February 21, 2011

"Courage is not the absence of fear-courage is acting in spite of fear.’’


Medium.

Valentine Hugo.

http://en.wikipedia.org/wiki/Valentine_Hugo

Toen mijn MS zo snel in 2007 vorderden, begon ik  zeer gehandicapt te worden en uiterst ongerust gemaakt.

Het gebrek aan informatie over wat te verwachten maakte dat ik van streek raakte.

Er was geen informatie van de medische wereld noch van de Internet,  moeilijk om aan deze onvoorspelbare ziekte het hoofd te bieden.

Ik werd zeer bang en heb heel wat tijd aan besteed en mij ongerust gemaakt, en veel gehuild.

Toen dacht ik niet dat ik moedig was, hoe kon ik moedig zijn,   ik huilde constant en was vaak in  paniek,  hoe kon ik moedig zijn.

Ik kon niet horen dat ik moedig was of als moedig werd beschreven, dat maakte mij ongerust en ik ging heftig in tegenspraak  dat ik allesbehalve moedig was.

Richie heeft mij uit geleegd dat bang zijn en toch door gaan echt moedig was, foch probeerde ik tegen te debatteeren.

Tot Richie mij overtuigde dat ik moedig was,  en ik ging akkoord  met hem,  voelde mij nog steeds onzeker van de gedachte dat ik moedig was.  

Nu aanvaard ik dat ik moedig ben omdat ik ondanks alles nog prober om het beste van alles te maken en optimistisch te blijven,  dat is inderdaad zeer moedig.


No comments: