Sunday, July 12, 2009




Gareth's tuin in Wales.

Zowel Richie http://screamingrichie.blogspot.com/

Als Mary van http://rejectedtruth.blogspot.com/

wees erop dat ik op mijzelf zeer hard ben en dat ben ik ook, ik kan niet ophouden ermee heb het wel geprobeerd.

Wat ik nu doe is zodra ik opmerk dat ik mezelf een moeilijke tijd geef door me constant dingen te verwijten probeer ik op ander gedachten te komen.

Het is zeer mechanisch in het begin maar met de tijd word het makkelijker.

Ik heb teveel tijd met het verwijten doorgebracht waar ik onmogelijk voor kon verantwoordelijk zijn.

Het is niet gemakkelijk om die gedachten tegen te houden

Niet gemakkelijk aangezien gedachten als deze neigen te herhalen wanneer het niet word behandeld, beste manier die ik gevonden heb nu is aan iets anders te denken.

Belangrijk te denken over de dingen waar ik wel iets kan doen en daar ga ik op concentreren en niet op wat ik niet kan doen.

Nutteloos om me ongerust over het verleden en daardoor het hier en nu te vergeten en dat zou erg jammer zijn.

Het zou niet goed zijn om het heden te negeren en op het verleden te concentreren.

Op dit ogenblik is het niet een aardige dag, de hemel grijs en donker, en is er een reusachtig vochtig grijs deksel over de stad.

De buurt kinderen zijn buiten en spelen voetbal wanneer de regen ophoudt.

Het kan de hele dag regenen en mensen binnen houden maar zodra de regen ophoudt zijn zij opnieuw allemaal buiten.

Het leven gebeurd nu en dat is waarom ik probeer om te genieten van wat ik kan genieten.

Nu dat ik zolang in bed ben realiseer ik me dat ik werk met een geheugen van toen ik nog mobiel was.

Ik ben niet mobiel nu en merk op dat mijn geheugen niet meer goed is.

Merk op dat mijn geheugen fragmentarisch begint te worden weet niet meer ok ik de weg zou weten.

De manier om alles vers te houden is om zich rond stad te bewegen en met buurt genoten in gesprek te komen, weet dat dit iets is ik wat ik misschien nooit meer kan doen.

Dat is een enge en droevige gedachte, als dat werkelijkheid werd is het inderdaad zeer droevig.

Moet andere dingen in zijn plaats zetten, vond één of ander Amsterdam webcams.

Was grappig voor een keer maar het is niet de antwoord, het antwoord is iets wat ik reeds doe, ik ga online en lees blogs.

De blog wereld is goed, geniet werkelijk door andere blogs te lezen en te zien hoe anderen met MS leven.

Maakt werkelijk de dag voor me wanneer ik andere blogs bezoek vind dat mijn wereld uitgebreid wordt.

No comments: