Tuesday, July 07, 2009












Ben wakker gemaakt door een container die van een vrachtwagen op de straat gegooide werd, het klonk alsof het buiten het huis was, maar denkt dat het aan de overkant van de gracht was.

Het geluid draagd goed over het water, deze Zondag klonk het als een disco toen een boot met zeer luide muziek langs reed.

Het is nu gelukkig koeler dan het was, en het was erg heet, vanochtend was er opeens een grote regen bui, wat een stortvloed.

Werkelijk een reusachtige stortbui van regen, normaal is na zoveel regen is zomer meestal over in een klap..

Zo gaat het gewoonlijk het is heet voor twee weken en dan regen of onweer en dat is dan gewoonlijk het eind van de zomer.

In 2000 gebeurde het de dag nadat Nederland de Europese wedstrijd had verloren aan de Fransen en niet alleen werd de voetbal verloren maar er kwam en einde aan de schitterende zomer.

De stad was zeer gedeprimeerd en op mijn werk, ik werkte toen voor EURONET, een Internet bedrijf en er werkten heel wat Franse mensen.

Zij vierden nog de volgende dag; Ik kreeg croissanten en champagne aangeboden toen ik op het werk kwam.

De Nederlandse helft van het bedrijf was aan brood en water die dag of zo voelde het.

De laatste jaren is de tendens dat zomers niet meer zo mooi zijn, of zomer gebeurd in de winter of de zomer stopt einde mei.

Het gebeurd bijna elk jaar sinds 2000 dat de zomers snel over meestal al in juni..

Sinds 2004 hebben wij nooit goed weer in juni, en zo was het tot deze juni waar het onkend heet was.

Veel zomers vanaf 2000 zijn zeer natte gewoonlijk leidt dit tot een vroege herfst in augustus.

Één van de gevolgen van de natte zomers is de explosie in de mottenbevolking vooral bruine de dekking de bomen in kleverige tenten en vveroorzaakt allergische reacties in mensen.

Schijnt dat deze zomer is weer teruggekeert omdat het weer zeer heet geworden is, ik ga Richie vragen om de ventilator aan te zetten voor me.

Marianne zal straks hier zijn voor haar dinsdag bezoek, 21 juli gaat zij naar Zuid-Afrika.

Zij verheugt zich zeer op de reis rond Zuid-Afrika voor 17 dagen.

Enerzijds denk ik het ook zeer spannend is zo ver te gaan en een ander land te zien maar op andere hand denk ik dat verre vakanties ten koste van anderen gaat.

Het idee van reizen na andere landen om te zien hoe andere mensen leven een soort kolonialisme is denk ik.

De landen profiteren niet echt van toeristen in plaats daarvan gaat geld na grote intenationale bedrijven die de hotels en vakantiebedrijven bezitten.

De lokale mensen worden gebruikt als bedienden en niets van de gelddruppeltjes komt ten goede aan de lokale economie.

Dat is waarom Eric Williams besliste nadat Trinidad van Engeland 1962 onafhankelijk werd om andere industrieën te ontwikkelen dan de vakantie industrie.


http://nl.wikipedia.org/wiki/Trinidad_en_Tobago


http://www.viverelavita.nl/Trinidad-Tobago.233.0.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Eric_Williams


http://www.asawright.org/

http://en.wikipedia.org/wiki/Cuisine_of_Trinidad_and_Tobago


http://www.trinigourmet.com/index.php/trinidadian-food-through-other-cultures-eyes/



Hij wilde niet dat de jonge mensen van Trinidad alleen bedienden van vakantiegangers zoude worden.

De grote internationale bedrijven zoals de Hilton konden het land slechts huren voor korte periodes en het land helemaal niet bezitten.

Zij hadden veel geluk om olie en gas in de wateren rond het eiland te vinden en hebben op deze manier industrieën kon opbouwen en hoefden zich niet alleen op toerisme te baseren.

http://www.conway.com/trinidad/9907/index.htm


Schijnt resultaat opgeleverd te hebben aangezien het eiland scheen zeer goed te doen toen ik in 1997 bezocht.

Iets zeer grappig gebeurt hier net, Spike heeft een favoriet speelgoed, het is een Kong wordt zo genoemd omdat het onverwoestbaar is en voor 8 Euro hoopten wij het ook echt onverwoestbaar was.

De dierenwinkel ging zaterdag sluiten en Richie is er geweest om wat honden traktaties te kopen en ook een Kong voor Marleen.

Spike speelde gelukkig met zijn Kong, tot Marleen haar Kong kreeg die aan zijn stuk speelgoed identienk was maar nee hij moest zijn speelgoed niet meer, het was niet meer zijn favoriet.

Zijn favoriete was de neue en niets anders hij ging zolang janken tot hij het n eue kreeg en dan speelde hij gelukkig mee.

Vanmiddag speelde hij toevallig met het oudere stuk speelgoed en Marleen met het nieuwe tot hij realiseerde en opnieuw begon hij te janken tot hij het nieuwe stuk speelgoed weer kreeg.

Opnieuw is hij erin geslaagd om het van Marleen te krijgen en toen was hij zeer gelukkig om met zijn favoriet stuk speelgoed weer herenigd te zijn.

Als ik dit voor mijzelf niet had gezien zou ik het niet geloofd hebben, beide speelgoed zijn identiek maar het is het nieuwe die Spike moet hebben.

Bizar!

Wat goed is dat de zomer is niet vertrokken maar het is koelere wat veel aardiger is voor me, kon vandaag beter ontspannen.

Was en erg fijne bezoek van Marianne, wij hebben over alle soorten zaken gesproken en het is fijn om te zien dat wij nu goede vriendinnen zijn geworden.

Ben me zeer bewust van wat een geluk ik had om Marianne te ontmoeten, echt wat een geluk.

Zij had een stuk op lokale tv gezien over vrijwilligers werk en hoe goed het was om iets terug te geven.

Zij besloot meteen iets te ondernemen en ging op de website en vond mij meteen en de week erop kwam zij op bezoek.

En nu is het bijna twee jaren later en van een vrijwilliger is Marianne nu een goede vriendin geworden

Dat was duidelijk mijn gelukkige dag in oktober 2007 toen zij voor het eerst hier langs kwam.

Straks word ik uit bed gehaald en geduscht en dan 30 minuten oefeningen met de motomed
en een heerlijk diner waarop ik me werkelijk verheug.

Hoop iedereen heeft een goede avond.

No comments: