Friday, July 24, 2009

Elke dag is anders.














Amsterdam.

Mijn dag begon anders dan ik had gehoopt, had gepland een post voor mijn blog schreven nadat ik mijn arm oefeningen had gedaan en Richie de de been oefeningen en massage had gedaan.

Ik wilde over mijn verhouding met Richie schrijven en hoe ik zo zeer gelukkig ben dat hij hier met me is, en ik moet niet door dit shit alleen gaan.

In plaats daarvan heeft Richie toen hij de been oefeningen wilde doen,bij het opheffen van mijn linkerbeen dat ik in het bed gepoepd had,en ik hoop dit niet het begin van dagelijkse darm incontinentie is.

Iets dat ik al een tijd heb gevreesd, geen wonder ik vroeg vanochtend wekte in dergelijk groot ongemak.

Ik dacht dat ik wakker werd door een combinatie van een hevige been spasmes en een vuilniscontainer die in de het wachten vrachtwagen wordt leeggemaakt.

Nu realiseer ik dat ik door de dringende behoefte ontwaakt werd om naar het toilet te gaan, deze dagen kan ik niet de diverse signalen lezen van mijn lichaam probeert me te geven.

Dit is omdat ik zo vele signalen krijg, de meesten waarvan over niets zijn, aangezien de myelin rond mijn zenuwen vrij aangetast wordt.

De hele dag en nacht heb ik gevoel van grote pijn die rond mijn lichaam reist, de meesten waarvan niet relevant zijn aangezien er geen daadwerkelijke pijn is.

Ik nam elke pijn zeer serieus tot ik opmerkte dat een hevig pijnlijke schouder na 2 of 3 minuten o.k. was , maar nu deed mijn enkel pijn.

En zo gaat het de hele tijd, de pijn reist rond mijn lichaam en betekent meestal niets.

Het andere ding is wegens het liggen in bed voor zolang ben ik zowel gevoelig als ongevoelig.

Ik kan sommige dingen niet voelen en andere dingen zoals een uiterst kleine rimpel in het laken, gaat af als een tien kanon begroeting en zodra ik wakker ben kan ik niet in slaap vallen tot Richie het laken recht trekt tot de rimpel weg is.

Vaak voel ik iets dat niet daar is wat het voor Richie moeilijk maakt om het voor me op te lossen zodat ik weer kan slapen en hopelijk ook hij.

Nu ik in bed voor zolang ben geweest zijn de spieren in mijn rug zeer zwak geworden.

Moeilijk voor me om iets te doen om de situatie te veranderen tot ik in de rolstoel kan zitten.

Wegens de wond mocht ik geen spanning zetten op dat gebied en moest half leggen en half zittend.

Het is een ongemakkelijke manier te zitten en ik mijn best gedaan om zo te kunnen zitten en hoop natuurlijk dat ik binnenkort echt opnieuw kan zitten in de rolstoel..

Richie was briljant als altijd vanochtend; hij kreeg me uit bed met het minimum van ongemak.

Dan heeft hij mij schoon gemaakt en dan amandel olie op mijn benen en armen gedaan een mooi gevoel en een verrukkelijke geur

Hij kleedde me aan en ik deed mijn dagelijkse 30 minuten been oefeningen met de Motomed, net had ik geëindigdk toen mijn bezoeker, onze goede vriend Jeanet ons kwam bezoeken.

http://www.eureva.nl/toonproduct.php?id=879

http://www.motomed.com/


Een mooi bezoek en een zeer prettige manier om over het eerder zware begin van onze dag te komen.

Het had veel meer verstorend en zwaar geweest maar gelukkig is Richie gevoelig en tactvol dat zelfs deze vreselijke situatie door hem zo zacht door hem wordt behandeld wordt, dat ik niet overmatig verstoord werd.

Het blijft een onplezierige situatie en niet gemakkelijk maar ik ben vastbesloten om niet alleen het beste van dingen te maken maar ook van mezelf te houden en te waarderend zoals andere mensen het ook doen.

No comments: