Monday, July 06, 2009












Het weer is nog zeer warm maar en niet zo kleverig heet zoals vorige week, voor één ding er is een constante wind en die is prettig.

interessant om te ervaren gelijk soort weer hier zoals in Trinidad, na regen is het binnen een uur weer blauwe hemel en hete zon.

Dat is niet hoe het gewoonlijk hier gaat, zoals zodra het regent is het zomr weer afgelopen met de hittegolf, nu word het weer zeer heet moet echt de milieu vervuil i ng en het globale opwarmen van het planeet.

Wij hebben ook reeds veel muggen omdat wij omringd worden door water in Amsterdam ook is een grote reigerbevolking, de meeste grachten hebben een reiger.

Heel wat mensen voeden de reigers met haringen die zij speciaal voor hen kopen, vaak zie je een reiger of een groep die zich verzamelen voor een huis en wachten tot iemand na buiten komt met haringen voor de reigers, die wachten r ustig to t zij hun deel hebben..

Grappig om reigers te vinden zag ze in de stad toen ik eerst in Amsterdam aankwam, in Engeland zie je hen slechts in de velden tussen Reading en Oxford.

In de trein na Oxford zag ik reigers vaak, was fijn een glimp op te vangen en zou zeer gelukkig zijn toen het de lente was en ik zou ook een ijsvogel en hazen, echt een feest.

Amsterdam ondanks dat het zeer verbouwd is heeft nog heel wat natuur, de nieuwe kolonies van parkieten heeft aangetoond dat er genoeg zijn om een verscheidenheid van vogels en kleine zoogdieren te ondersteunen.

Was wakker gemaakt vanochtend door de verrukkelijke geluiden van onze buurvrouwWilles, zij is bezig met op knappen en verhuising van de 4de verdieping na de beneden verdieping.

Haar voordeur is onder onser slaapkamervenster en zij heeft een zeer herkenbare Amsterdamse stemmen, het is mooi om haar te horen jodelend na iemand bij de begin van de straat.

Zij is een mooie zeer dynamische vrouw, en altijd doet zij iets voor iemand, mensen als haar zijn goed voor de buurt en wij zijn zeer gelukkig om haar als onze buurvrouw te hebben.

Werd wakker gemaak t door pijnlijke arm crampen en slechts THC kon mij help om genoeg te ontspannen om de spanning in mijn armen te verlichten.

Mijn rechtse hand is een beetje vreemd vandaag mijn vingers wijzen in verschillende richtingen gegaan maakt het typen heel raar.

De vingers hebben bijna hun eigen leven en mijn tekst word zo veranderent en soms vind ik texst waar i k me niet bew ust was..

Vreemd vooral wanneer het fragment van teksten geen verhouding werkelijk heeft met de rest van mijn stuk.

Vreemd wanneer dat gebeurt maar ben me vaak ervan bewust, dat het denken op vele niveaus kan gebeuren, zodat terwijl ik dit schrijf werken mijn hersenen ook aan diverse ideeën die ik eerder bedachten.

Net wanneer een woord of een naam plotseling omhoog komt en soms zal dit heel lang borrelen soms kan ik niet herinneren waarom ik me heb herinnerd.

Het leven gebeurt zoals altijd, dan is het plotseling een telefoontje gisteren van Jean (medestudent in Middlesex) was zo goed om haar stem te horen.

Zij is 72 nu en van plan om een doctoral studie te doen, wij hebben allebei de BA en MA in Criminologie, Jean wil het Doctoraat nu doen wat een uitstekend idee is.

Jean in de klasse maakte het leven veel meer interesserend aangezien zij zeer vragend en doortastend net als ik eigenlijk.

Verrukt om te horen dat Jean in September met Kieran, één van haar zonen ons wil bezoeken,

Maakte werkelijk de cursus van de Criminologie zo veel betere nadat ik Jean, had ontmoet, wij hebben samen zeer goede tijden op de cursus gehad.

Haar weer te zien zou erg prettig zijn ik verheug me haar weer te zien in September.

Blijkt zij had een probleem met haar handen, zij heeft een operatie gehad en in plaats van dat het haar heeft geholpen heeft zij nu slechter en pijnlijker handen.

Zij telefoneerde niet aangezien de pijn en het ongemak aan haar knaagden maar zij wilde mij niet belasten met haar kleine problemen..

Haar zoon Kieran, die me had ontmoet zei telefoner haar ben zeker dat Herrad zal dit willen weten, zeker wil zij niet alleen zich op haar MS concentreren.

Hij was juist en dat heb ik haar gezegd en vertelde haar dat Kieran correct was en ik was altijd geintereseerd in haar leven.

Hoop dat zij veel met mij gaat sykpen en vereheug me op haar bezoek in september.

Het leven heeft altij d een verassing en soms is het een leuke zoals deze.

No comments: