Tuesday, July 14, 2009











<




Was plotselinge wakker door een hevig lawaai dat wordt gevolgd door een gesprek tussen mensen die schijnbaar op tegenovergestelde einden van de straat waren.

Ik hoorde de uitwisseling van groeten tussen de twee en verraste me opnieuw door in slaap te vallen.

Werkelijk verrast me dacht net dat ik wakker zou liggen en viel in diepe slaap, ook Richie sliep nog.

Wij ontwaakten laat maar was niet verbazend aangezien wij zeer laat vorige nacht waren, Richie deed het licht niet uit tot 2 uur.

Elke nacht schijnen wij de tijd te negeren en elke nacht is het plotseling zeer laat en het is 2 uur of de schok op zaterdag nacht toen het was 3 uur geworden.

Moet op dat letten en misschien dit veranderen en spoedig mogelijk, om 12.30 is The Wire op BBC 2 en die duurt 30 minuten en is over om 1 uur.

Dit gebeurd 3 keer per week het is dus goed mogelijk om p ander nachten eerder te slapen of te zeggen nooit later dan 1 uur

Grappig dat wij allebei The Wire goed vinden gewoonlijk ben ik geen fan van politie soaps maar deze is zeer opgevoerd, en de karakters zijn goed.

Het is interessant om te zien hoe het verhaal geweven word en de verschillende
belangen.

Grappig om het experiment met vestiging te zien van een streek waar de straat handelaars en hun klanten konden gaan.

De Politie man die dit uitvoerde wilde de drugshandel van de hoeken op zijn gebied verplaatsten, hij wilde de goede mensen die daar woonden sparen van de waanzin op hun straat door het handel van drugs.

Door het verplaatsten van de drugs handel, was de misdaad op zijn gebied met 14% minder geworden en dit was de trots en de vreugde van de Commissaris tot hij te weten kwam hoe het voorkwam.

Benj zeer nieuwsgierig wat zij doen wanneer het gestopt word wat zullen zij dan doen.

De karakters zijn zeer goede en geloofwaardig en alle karakters worden echt gemaakt.

Je kunt zien waar zij vadaar komen en tezelfdertijd zijn ze totaal weerzinwekkend en toch zeer menselijk.

Het is fascinerend om de diverse bundels van het verhaal te zien dat week na week wordt gevlecht.

Het verhaal is zo dwingend een verhaal geworden omdat het goed wordt verteld en intelligent verteld en dat maakt het verschil.

In het UK hebben zij een zeep genoemd de the Bill over politie in Manchester en het is vreselijk in verleking met the Wire

Het is een gestereotypeerde politie series die nooit mijn interesse ooit heeft gepakt, soms gingen wij het snel per toeval kijken en zodra wij zouden realiseren wat was gingen wij na een ander zender.

Ben hier sinds 1981 en behalve de semesters op Hillcroft en Middesex Univerisiteit
Heb ik niet veel Nederlandse TV gezien er zijn een paar goede programms.

Zij doen onderzoeken na nieuws en voeren discussies en zijn goed maar behalve dat is er wenig dat mij interesse heeft op Nederlandse TV.

Behalve eindeloze quizzen en speeltjes is er niets veel te zien.

En in de zomer is er een reeks gratis concerten in parken in Nederland, de mensen die daar zijn bleken er zin in te hebben.

Het is goed dat wij allemaal verschillende mensen zijn, met verschillende smaken wat een goede zaak is, wat zou het zo vreselijk saai zijn als wij allen van het zelfde ding hielden.

Het is prettig weer vandaag wat goed is, de zon schijnt en Marianne is hier voor de plaatste keer voor dat zij weg gaat op haar de bus avontuur van Zuid-Afrika aanstaande dinsdag.

Zo mijn laatste bezoek van haar tot 11 augustus, hoop dat ik tegen die tijd dat zij thuis is dat ik weer buiten kan.

No comments: