Sunday, June 06, 2010

Shit Happens.











Ludicrous Kunst.

Schijnt dat het slechte weer terug is, was heel kort helder maar bewolkt vanochtend, dan zijn de wolken nog dikker geworden, tot het één massief dicht grijze deksel over de stad was.

Aanvankelijk was dit zeer benauwd tot de wind opstond, al de oranje vlaggetjes de opgezet zijn voor de Wereld Beker wapperde wild.

En toen begon het te regenen, de temperatuur is half wat het gisteren was, vandaag is het rond 15 graden, gisteren was het 30 graden.

Één goed ding is dat vandaag mijn handen beter functioneren; gisteren kon ik de rolstoel nauwelijks manoeuvreren aangezien mijn vingers niet uit uit elkaar wilden.

Rollen na de woon kamer was heel wat werk voor mij, maakte mij even gedemoraliseerd tot ik mij realiseerde dat het weer de rede was en niet mijn MS.

Vandaag werd ik gewekt door mijn armen de strak samen vast klemmend, kon opnieuw in slapen en werd later door een reusachtige been spasme gewekt.

Toen Richie is begonnen om mijn been oefeningen te doen zag hij dat de catheter had gelekt, eerst dacht hij dat het uit was gekomen maar dat scheen niet het geval te zijn.

Schijnt een verstopping in de buis geweest te zijn die de lekkage kan veroorzaakt hebben, ben benieuwd of de spasme de katheter een klein beetje verplaatst had waardoor het niet meer correct zat.

Ik weet dat dit betekent dat ik onze huisarts moet zien en haar vragen om een poli kliniek afspraak voor me te organiseren om een operatie voor supra-pubis te krijgen.

Dit was iets die ik meteen gedaan wilde hebben maar mijn arts adviseerde mij eerst om te wachten en later zei zij dat ik het wel moest doen.

Tegen die tijd had ik een paar meer details over de supra-pubis catheter gehoord, die mij ongerust maakten.

Zoals dat de 2 maandelijkse maand nieuwe katheter wisseling zeer onplezierig was, dat de supra-pubis heel wat bloedstolsels dan de gewone katheter veroorzaakte.
.
Ook gehoord dat de mensen veel blaas ontstekingen met de supra-pubic katheter hadden.

Nu schijnt werkelijk de tijd gekomen te zijn om de operatie te hebben, aangezien de gewone katheter niet meer betrouwbaar is.

Het is geen probleem als het af en toe gebeurd maar nu het vaker gebeurt is word het een groot probleem, wat Richie meer werk geeft en hij heeft al meer dan genoeg te doen.

Behalve het extra werk geeft het ook extra spanning voor ons allebei, niet prettige in bed te liggen benieuwd of het werkt of niet.

Vanochtend was niet onze favoriete manier om wakker te worden, had mij verheugd op een ontspannen begin van de dag.

Richie is zeer goed en helpt mij heel kalm en ontspannen, dat helpt mij ook, zijn houding is dat shit gebeurt en het word opgelost.

Het is niet in mijn controle het gebeurt gewoon, doet me goed dat mijn schat zo ontspannen is en zodra het wordt opgelost, kunnen wij met ons leven verder gaan.

No comments: